Bli effektivare och mer inspirerad med ny iPhone app utvecklad av Dohi Sweden.

Dohi Sweden har på uppdrag av MindApps producerat den första mindfulness-applikationen på svenska till iPhone, iPad och iPod Touch. ”Mindfulness Appen” som applikationen heter är ett utmärkt verktyg för att minska stress, öka den medvetna sinnesnärvaron och få mer inspiration i livet.

Applikationen passar perfekt både för dig som aldrig provat på Mindfulness förut eller för dig som är en mer van utövare. Med hjälp av röstguidade övningar på svenska, påminnelser och statistik som visar din utveckling över tid, är detta det ultimata Mindfulness verktyget. Tack vare den mobila plattformen kan man göra sin mindfulnessövning när  och var som helst: exempelvis på bussen, på väg till arbetet, i en kö eller när du bara känner att du vill hitta lugnet och fylla på energi.

Magnus Fridh, på Mindapps berättar: "
Vi har studerat meditation under en längre tid och vårt mål med företaget är att utveckla ett enkelt och lättillgängligt sätt att hjälpa människor att komma igång med sin mindfulnessutövning.”Fridh berättar vidare ”Genom samarbetet med Dohi Sweden har vi lyckats att på ett smart sätt kombinera modern teknik med meditation.

Dohi Sweden är en van och erfaren producent av innehåll till mobila enheter och alternativa plattformar. Företaget har släppt både egna produktioner men även applikationer på uppdrag åt noggrant utvalda klienter. Ledorden för Dohi Sweden vid utvärdering av uppdrag är: utmanande, nyskapande och att resultatet medför en bättre vardag.

Rasmus Larsson, utvecklingsansvarig på Dohi Sweden berättar: "Det är jättekul att vi kan ytterligare bredda vår portfolio av applikationer med något så ovanligt och nytänkande som en app för Mindfulness."