Distriktsveterinärerna i Hallsberg utökar samarbetet

Distriktsveterinärerna i Hallsberg utökar samarbetet

För att kunna bibehålla ett säkert djurskydd i området runt Hallsberg så utökar Distriktsveterinärerna tillfälligt samarbetet med mottagningarna i Borensberg, Tibro och Kristinehamn. Samarbetet kommer att pågå under en månad, med start den 3 april. Samarbetet med Lindesberg fortsätter precis som tidigare.

Bakgrunden till förändringen är att mottagningen i Hallsberg under en längre tid haft brist på veterinärer och samtidigt haft svårt att rekrytera nya. På grund av bristen på veterinärer samarbetar Hallsberg redan med Lindesberg och de praktiserar i samma arbetsområde i Örebro län.

- För att kunna upprätthålla beredskap för akuta sjukdomsfall och smittskydd dygnet runt, året om så behöver vi ha tillräckligt med veterinärer. Med ett utökat samarbete så får vi möjligheter att erbjuda en ännu bättre service till kunderna, säger Peter Svensson, divisionsdirektör för Distriktsveterinärerna.
Djurägarna i området ska fortsättningsvis garanteras veterinär kompetens, god tillgänglighet och ett engagemang inom djurskydd, smittskydd samt hälso- och sjukvård för djur.

- Under en månad samarbetar vi nu på prov med mottagningarna i Borensberg, Tibro och Kristinehamn. Därefter utvärderar vi för att säkerställa att vi kan garantera bibehållen servicen till våra kunder, ett gott djurskydd och en bra arbetsmiljö för våra medarbetare, säger Peter Svensson.

Bor du i området runt Tived ska du kontakta Distriktsveterinärerna i Tibro.

Telefon: 010-122 92 20

Bor du i området runt Kvistbro, Skagershult, Laxå, Röfors eller Finnerödja ska du kontakta Distriktsveterinärerna i Kristinehamn.

Telefon: 010-122 87 20

Bor du i området runt Askersund, Hammar, Lerbäck, Svennevad eller Hjortkvarn ska du kontakta Distriktsveterinärerna i Borensberg.

Telefon: 010-122 89 60

Telefon till Distriktsveterinärerna i Hallsberg är 010-122 86 60