Thomas Haage blir ny VD på Diplomat Dörrar

Thomas Haage blir ny VD på Diplomat Dörrar

Thomas Haage har utsetts till ny VD för Diplomat Dörrar i Bankeryd. Han kommer närmast från fönsterföretaget Elitfönster där han hade rollen som vice VD.

Thomas Haage tillträder som VD, idag den första november, och efterträder då Claes Isaksson som går vidare till en roll som ansvarig för inköp inom Inwido, fönster- och dörrkoncernen som är Diplomat Dörrars ägare.

– Jag ser verkligen fram emot att börja på Diplomat Dörrar och jag är hedrad över att få förtroendet att leda Diplomat Dörrar in i framtiden. Det är ett spännande företag med en stor utvecklingspotential, säger Thomas Haage.

Diplomat Dörrar AB har en lång tradition inom dörrtillverkning och är en av de ledande dörrtillverkarna i Sverige. I småländska Bankeryd producerar företaget årligen cirka 25 000 ytterdörrar. Den lokala kunskapen och ett gediget hantverk är nyckeln bakom de populära ytterdörrarna menar nytillsatta VDn Thomas Haage. Den lokala kunskapen består av cirka 75 anställda, som många bor i eller i närheten av Bankeryd. Något som snart även deras nya VD gör:

– Ur ett privat perspektiv är detta lite extra spännande eftersom jag kommer att flytta tillbaka till mina hemtrakter utanför Bankeryd, avslutar Thomas Haage.