Dina Försäkringar ska finnas där och när det behövs

- I Sollefteå öppnar vi vårt sälj- och servicecenter under första kvartalet 2013. Där planerar vi att hålla öppet på tider som passar in i våra kunders vardag. Helt enkelt på de tider människor vill kunna nå oss. Kunderna kan också få kontakt med oss där på helgerna.

Det berättar Carl-Henrik Söderlind, styrelseordförande i Dina Försäkringar Jämtland Västernorrland och fortsätter:

- Dina Försäkringar Jämtland Västernorrland kommer således att ha ett säljcenter i Sollefteå, ett skadecenter i Sundsvall och säljkontor i Myrviken, Härnösand och Örnsköldsvik. I Bredbyn planeras ett servicekontor med kundanpassad bemanning och i bl.a Nordingrå, Fränsta och Bjästa tittar vi över möjliga mötesplatser, säger Carl-Henrik Söderlind. Det betyder att kunden kontaktar bolaget på en tid och plats som passar kunden.

-Vi samlar våra skadereglerare i ett skadecenter i Sundsvall. Vi vill samla dem för att på det sättet förbättra vår skadehantering, säger Carl-Henrik Söderlind, styrelseordförande i Dina Försäkringar Jämtland Västernorrland

Fakta:
Dina Försäkringar Jämtland Västernorrland är ett nybildat bolag på anrik grund. Bolaget har bildats genom en fusion av Dina Försäkringar Mellannorrland, Dina Försäkringar Västra Norrland och Dina Försäkringar Ångermanland.

Kontakt:

Vi är ett tjugotal försäkringsbolag runt om i Sverige som samverkar under det gemensamma varumärket Dina Försäkringar. Vi finns på nära hundra platser i landet, från Lund i söder till Piteå i norr. Med anor sedan 1768 har vi på Dina Försäkringar erfarenhet av att försäkra det du bryr dig om och att hjälpa dig att göra vardagen tryggare.
Dina Försäkringar är landets sjätte största sakförsäkringsgivare och vi har Sveriges nöjdaste kunder. Läs mer på www.dina.se och på www.facebook.com/dinaforsakringar.