Nytt tolkavtal med Region Värmland träder ikraft 1 oktober

Nytt tolkavtal med Region Värmland träder ikraft 1 oktober

DigitalTolk, en av Sveriges ledande leverantörer av språktjänster till regioner, har återigen fått förtroendet från Region Värmland i deras senaste tolkupphandling. Från och med den 1 oktober 2024 kommer DigitalTolk att leverera både plats-, telefon-, och videotolkning till regionen.

Ett digitalt fokus för framtiden
Micaela Fristedt, systemförvaltare och handläggare på Region Värmland, kommenterar:
"Vi är väldigt glada över att fortsätta samarbetet med DigitalTolk. Den senaste tolkupphandlingen speglar vårt digitala fokus och vi ser fram emot ett ännu mer fördjupat samarbete där vi tillsammans kan skapa innovativa lösningar för att möta våra behov. DigitalTolk har visat sig vara en pålitlig partner, och vi ser fram emot att fortsätta utvecklas tillsammans."

DigitalTolk växer och stärker sitt förtroende
Leyla Sarac, medgrundare och affärsutvecklare på DigitalTolk, säger:
"Vi är stolta över att få fullt förtroende från ytterligare en av Sveriges regioner. Vår ambition är att ständigt ligga i framkant inom språktjänster, och vi ser med spänning på framtiden. Det är alltid en glädje att arbeta med innovativa och framåttänkande kunder som Region Värmland, som delar vårt engagemang för digitalisering och kvalitet."

Inbjudan till medarbetare inom Region Värmland
Arbetar du i Region Värmland? DigitalTolk smygstartar med en digital uppstart redan den 30 september, följt av den officiella lanseringen den 1 oktober, där de kommer att ge dig en introduktion till tjänsterna. Håll utkik på intranätet och i era nyhetsbrev – DigitalTolk ser fram emot att träffas och fortsätta detta samarbete tillsammans!