Didriksons rekryterar från byråvärlden

Didriksons rekryterar från byråvärlden

I jackvarumärket Didriksons fortsatta satsningar på varumärkeskännedom och DTC-försäljning rekryterar de nu två erfarna profiler från byråvärlden med gemensam bakgrund från Forsman & Bodenfors. Marc Eastmond kommer senast från The Bond och börjar den nya rollen som Brand Creative Director med ansvar för utveckling av varumärkeskommunikationen. Viktoria Wallner, senast från Hultafors Group, blir E-commerce Manager med fokus på att växla upp företagets globala marknadsföring och försäljning via deras digitala DTC-kanaler.

Marc och Viktoria är väl bekanta med Didriksons varumärke sedan tidigare, då de båda har varit med och utvecklat Didriksons nya varumärkesplattform i olika skeden. Viktoria på frilansbasis i början av Didriksons pågående varumärkesresa, och Marc som Senior Creative på kommunikationsbyrån The Bond där han har varit huvudansvarig för att ta fram Didriksons nya brandkommunikation och logotyp. Marc har mer än tjugofem års erfarenhet av byråbranschen och har tidigare arbetat med varumärken som Volvo, Eon, Tele2, Lindex med flera. Viktorias tjugofemåriga bakgrund består av globalt varumärkesarbete för bland annat Adidas, Reebok och Puma och nu senast som Group Managing Director på Hultafors Group med 12 varumärken i portföljen.

– Med sitt inspirerande arv från västkusten har Didriksons mer än hundra års erfarenhet i ryggen och samtidigt en energi, engagemang och vilja att utvecklas som många gånger kännetecknar unga företag. Jag älskar den kombinationen av medveten och klok, men samtidigt nyfiken och driven. Budskapet ”See you outside” är Didriksons inbjudan till alla att vistas mer utomhus, en sund motvikt till all skärmtid som tar så mycket plats i våra liv. När detta fortsätter att kommuniceras på nya och etablerade marknader blir min roll att se till att det går en röd tråd genom hela varumärket, säger Marc Eastmond, ny Brand Creative Director på Didriksons.

– Didriksons har påbörjat en otrolig resa med deras varumärkesbyggande kommunikation i alla kanaler, digitala såväl som fysiska. Jag ser fram emot att fortsätta denna utveckling med att ytterligare förstärka och förbättra varumärkets kommunikation utåt på alla digitala plattformar, så att fler får möjlighet att upptäcka detta fantastiska varumärke med sina fina produkter, säger Viktoria Wallner, ny E-commerce Manager på Didriksons.

Marc och Viktoria börjar sina tjänster på huvudkontoret i Borås i januari.

Regioner

Didriksons grundades 1913 i Grundsund av Julius och Hanna Didrikson, med visionen att hålla västkustens fiskare torra och varma. Över ett sekel senare är bolaget ett av Skandinaviens ledande varumärken inom jackor och tillverkar idag plagg för hela familjen. Didriksons omsätter cirka 600 miljoner kronor, och säljs i 25 länder med egen e-handel i 19 länder. Bolaget ägs av Adelis Equity och har huvudkontor i textilstaden Borås.