Didriksons lanserar pop up-butik i Paris

Didriksons lanserar pop up-butik i Paris

Det svenska jackvarumärket Didriksons, grundat på västkusten 1913, stärker sin position ytterligare på den franska marknaden. I höst och vinter fokuserar Didriksons på att möta efterfrågan, och vara än mer närvarande där de franska kunderna befinner sig, genom att öppna en pop up-butik i hjärtat av Paris. Det är företagets nästa steg för en bredare kännedom om deras identitet som ett ledande varumärke inom kategorin jackor på den europeiska marknaden.

När Didriksons presenterade sin höst- och vinterkollektion i år uppgraderade företaget sin servicenivå gentemot deras franska kunder genom att översätta webbplatsen med dess e-handel till franska. Att presentera varumärket online och bistå med kundservice på det lokala språket har prioriterats av jackvarumärket för att ytterligare öka närvaron och igenkänningen på den franska marknaden, samtidigt som efterfrågan möts och kundupplevelsen förbättras. Didriksons kommer även att öppna en ny kombinerad pop up-butik och showroom i Marais-distriktet i centrala Paris, där kunder och inköpare kommer att få lära känna arvet kring varumärket samtidigt som de provar jackorna och introduceras för de digitala resurserna, för en 360° upplevelse. Butiken är öppen 15 oktober–31 december och är belägen på 23, Rue du Pont-aux-Choux i Le Marais, Paris.

– Med en ökad kännedom och intresse för varumärket är vi ivriga att ta ännu ett viktigt steg mot att positionera oss som “The Swedish Jacket Brand” på den europeiska marknaden i allmänhet och, genom denna lansering, den franska marknaden i synnerhet, säger Jan Henning, European Sales Director.

Didriksons strategi kring pop up-butiker har varit en framgångsrik satsning för att bygga varumärket och skapa en känsla av Didriksons identitet. Syftet med butikerna är att erbjuda produkterna där kunderna finns när behovet uppstår, som ett komplement till e-handeln. Fredrik Kron, retail manager, och Camilla Gabrielsson, concept manager, har sedan ett år tillbaka arbetat intensivt med att skapa ett tydligt butikskoncept som andas Didriksons och kan anpassas efter olika marknader, förutsättningar och behov.

Regioner

Didriksons grundades 1913 i Grundsund av Julius och Hanna Didrikson, med visionen att hålla västkustens fiskare torra och varma. Över ett sekel senare är bolaget ett av Skandinaviens ledande varumärken inom jackor och tillverkar idag plagg för hela familjen. Didriksons omsätter cirka 600 miljoner kronor, och säljs i 25 länder med egen e-handel i 19 länder. Bolaget ägs av Adelis Equity och har huvudkontor i textilstaden Borås.