Zeta stolt huvudsponsor för Zeta Hellas Open

Zeta stolt huvudsponsor för Zeta Hellas Open

För tredje året i rad sponsrar Zeta tennistävlingen Zeta Hellas Open, som i år har tilldelats SM-status. Tävlingen äger rum den 6-14 augusti på Eriksdals tennisbanor i Stockholm. Zeta Hellas Open blir därmed officiellt Södermalms största tennisevent.

Tävlingen ingår i Svenska Tennisförbundets Sommar Tour och äger rum i Eriksdalslunden vid Skanstull och arrangeras av Hellas TK med Zeta som huvudsponsor samt Wilson, Biwo Racketshop. Tävlingen omfattar tolv klasser, alltifrån Herrsingel Elit till juniorklassen Flickdubbel 12.

-          Jag spelar själv tennis regelbundet och är medlem i Hellas TK sedan över trettio år tillbaka, berättar Fernando Di Luca, grundare av familjeföretaget Di Luca & Di Luca. För mig är det viktigt att få röra på sig för att må bra. Därför känns det extra roligt att genom vårt sponsorskap kunna uppmuntra till att motion är roligt och viktigt för alla, inte minst våra ungdomar, därför vill vi bidra till Zeta Hellas Open, avslutar Fernando Di Luca.

Sedan starten 2009 har Zeta Hellas Open vuxit i snabb takt, både sett till deltagarantal, prispengar och status. I årets upplaga av Zeta Hellas Open kommer den svenska dam- och herreliten göra upp om en prispott på totalt 20 000 SEK. Bland priserna kommer Zeta också att märkas genom fylliga vinstkorgar med ett härligt innehåll av Medelhavets godsaker i form av pasta, olivolja, oliver och bönor med mera.

För mer information kontakta gärna:
Catrine Bjulehag, PR- och informationsansvarig Di Luca & Di Luca,
08-556 942 10, 0707-48 00 12, catrine.bjulehag@diluca.se