Zeta sponsrar Årets Hemmakock

Zeta sponsrar Årets Hemmakock

Zeta sponsrar för tredje året i rad tävlingen Årets Hemmakock som arrangeras av Tasteline. Temat för året är Fredagsgott på 45 minuter - en lockande utmaning som kanske kan leda vinnaren i mål med hjälp av oliver, crostini, soltorkade tomater, pasta, olivolja, parmesan med mera.

- Det känns helt rätt att vara med och sponsra Årets Hemmakock igen, säger Gunnel Burestig, marknadschef på Di Luca & Di Luca, särskilt med tanke på årets tema som passar så väl med Zetas utbud, god och enkel mat från Medelhavet.

För att delta i tävlingen komponerar du en huvudrätt och en efterrätt som tillagas på 45 minuter. Det räcker gott och väl med 45 minuter för att lägga upp lite antipasto och laga en god pasta med tomatsås, oliver, kapris, olivolja och nyriven parmesan samt servera en eller två goda ostar med färsk frukt till dessert. Ett tips är att pröva Zeta Crema di Balsamico till osten, en härlig upplevelse där ostens sälta möter balsamicons sötma och runda syra.

- Syftet med Zetas sponsorskap är att visa hur enkelt det är att spontant bjuda över goda vänner eller grannarna på fredagsmiddag, bara man har rätt ingredienser hemma. Det räcker med en post-it-lapp på grannens dörr "Hos er eller hos oss?", avslutar Gunnel Burestig.

Mer information om tävlingen www.tasteline.com/aretshemmakock

För mer information kontakta gärna:
Catrine Bjulehag, PR-ansvarig Di Luca & Di Luca,
08-556942 10, 0707-48 00 12, catrine.bjulehag@diluca.se