Nyhet! Aperitivokex

Öppna med krispiga kex från Zeta!

Italienarnas enkla och opretentiösa sätt att umgås blir nu ännu mer tillgängligt med Zetas nya Aperitivokex i två smaker.

Aperitivo är det otvungna sättet att träffas samtidigt som man njuter av något litet att äta och något gott i glaset. Ordet aperitivo kommer från latinets aperire och italienskans aprire som betyder öppna, och det man öppnar är måltiden, kvällen och naturligtvis magen. En aperitivo kan vara ett alldeles eget tillfälle eller början på en lång härlig kväll. Lite oliver, lite ost och din favoritsalami, ett glas av det du gillar. Till detta vill du ha lite sälta och krispig textur och här kommer nyheten från Zeta in i bilden.

Zetas nya Aperitivokex är tunt kavlade och ugnsbakade med extra jungfruolivolja. De är extra krispiga med en mild sälta. De lanseras i två smaker, Naturella samt Ost & Lök och båda passar utsökt på aperitivo-bordet. De naturella kan till exempel avnjutas tillsammans med en klick Zeta kronärtskockscrème eller svampcrème eller med oliver, charkuterier eller lagrade ostar. De som är smaksatta med ost och lök kan företrädesvis serveras med lite färskost, förslagsvis Zeta ricotta, alternativt bara som de är till oliver och inlagda grönsaker.

- Det är roligt att vi kan inspirera till något så trevligt och genuint italienskt som aperitivo, säger Zetas grundare Fernando Di Luca. De här knapriga kexen passar väl in i vårt övriga sortiment.

Zeta Aperitivokex i två smaker har en nettovikt på 150 g och kostar cirka 29,90 kronor. De finns att köpa i välsorterade butiker hos Ica och Citygross.