Pressmeddelande -

Destly tar in pengar för att växa snabbare - Tradedoublers tidigare ägare investerar

Nylanserade reseklubben Destly tar in en ägare från branschen för att öka farten på expansionen. Visit Technology Group med vd Magnus Emilson, som var en av de första investerarna i framgångssagan Tradedoubler, köper 20 procent av bolaget. Destly, som erbjuder lyxiga hotellnätter runt om i världen till reducerade priser, får en stark ägare som ser stor potential i bolaget.

– Med Visit får vi mycket mer än bara kapital. De har branschkunskap, nätverk och är en stark strukturell partner i vår expansion. Visit är en dörröppnare mot destinationsbranschen och vi ser fram emot att bygga Skandinaviens bästa resetjänst tillsammans, säger Louise Brudö, vd och grundare till Destly.

Destly erbjuder exklusiva hotellboenden och reseupplevelser till förmånliga priser. Visit Technology Group är en strategisk investerare för Destly eftersom Visit med sin tjänst Citybreak har ett upparbetat kontaktnät mot hela turistnäringen. Här kommer Destly att bli ett verktyg och hjälp för både destinationsbolag och hotell att nå nya kunder och öka sin försäljning.

– Både konceptet Destly och entreprenörerna bakom är otroligt spännande. De ligger helt rätt i tiden och vi ser stora möjligheter att använda Destly i vår egen affär, säger Magnus Emilson, VD för Visit Technology Group, som även tar plats i styrelsen för Destly.

Visit äger för närvarande 20 procent av aktierna i bolaget Destly. Övriga ägare i Destly är de fyra grundarna till bolaget med vd Louise Brudö, David Brudö, Anders Wiredal och Chrille Peterson.

För mer information:
Louise Brudö, vd Destly, tel: 0704-838232, louise@destly.com
Magnus Emilson, vd Visit Technology Group. tel: 0705-502226, magnus@visit.com

• Resor

• expansion
  • reseklubb
  • louise brudö
  • kvinnlig vd
  • destly
  • tradedoubler
  • magnus emilsson
  • visit technology group
  • resor

Om Destly
Destly erbjuder exklusiva hotellboenden och reseupplevelser till ovanligt förmånliga priser och till de som kostnadsfritt registrerat sitt medlemskap. Verksamheten har kontor i Göteborg och drivs av grundaren Louise Brudö. www.destly.com

Om Visit Technology Group
Visit Technology Group AB utvecklar Citybreak, Nordens ledande informations-. boknings-, paketerings- och distributionssystem för destinationsbolag, officiella turistorganisationer och hotell. Bolaget grundades år 2000 av Magnus Emilson, tillika VD, och har idag ca 60 anställda med kontor i Göteborg, Stockholm, Bodö och Nantes (Frankrike). Med hjälp systemet kan bolagets kunder stärka sin marknadsposition, varumärke, försäljning och lönsamhet. Exempel på kunder är de officiella turistorganisationerna för Stockholm, Köpenhamn och Oslo, medlemskedjor som Svenska Möten, Svenska turistföreningen och Sveriges Camping och Stugförbund.

Louise Brudö

Presskontakt vd 0704-83 82 32