Malmös egen Copacabana, den långa vita Ribersborgsstranden, ligger helt nära citykärnan. Foto: Malmö stad/Apelöga.

SOMMARLOV & SOMMARLIV I MALMÖ

Du ska inte tro det blir sommar... förrän SVT sänder Sommarlov” inför en stor och entusiastisk live-publik från Malmö. Men det är bara början! För aktiva barnfamiljer finns det massor av skoj att upptäcka i Malmö. Här är den: din guide till sommarlivet med barn i Malmö-by-the-sea.

SOMMARLOV
Besök en live-inspelning av SVT:s populära barnprogram Sommarlov och träffa den mystiska Sommarskuggan. Från 11 juni till 13 augusti välkomnar SVT alla barn och vuxna till Beijers park i Malmö mellan klockan 9 och 11.

FUNNYS ÄVENTYR
Kliv in i barnböckernas magiska värld på barnkulturhuset Funnys Äventyr vid köpcentret Mobilia. Mellan den 17 juni och den 19 juli bjussar köpcentret dessutom på ett gratis och roligt sommarlovsprogram.

HYRCYKLAR
Hyr cykel med barnsadel eller välj en lådcykel hos Travelshop och gläds åt en grön stad nästan helt fri från backar.

NATURUM ÖRESUND
Lek och lär om livet ovan och under havsytan på populära Ribersborgsstranden.

UTMANINGARNAS HUS
Samarbeta i lag och lös 40 spännande utmaningar. Perfekt för familjer med barn från 10 år och uppåt.

MALMÖ MUSEUM
Museet som samlar bl a ett renässansslott, en riktig ubåt, levande grodor och vetenskapsfilm i 3D. Ett måste för nyfikna barn och vuxna!

DISGUSTING FOOD MUSEUM
Vågar ni smaka på "världens äckligaste mat"? Ett besök här blir en garanterat oförglömlig upplevelse för hela familjen.

LEAP FLY & PADEL CENTER
Flyg fritt i en vindtunnel med hjälp av erfarna instruktörer. En adrenalinkick för alla från 3 år och uppåt!

FOLKETS PARK
Sveriges äldsta Folkets Park är en besöksmagnet för alla generationer. Kika in i Terrariet, fika, lek i lekparken eller spela boule.

TEMALEKPLATSER
Malmö erbjuder cirka 20 lekplatser med olika och unika teman runt om i staden.

RUNDAN
Se Malmö från vattnet på en liveguidad kanaltur.

FRISBEEGOLF
Testa frisbeegolf på Bulltoftaparkens bana. En kul sport som det går snabbt att bemästra!