Gå direkt till innehåll
Familjemusikalen "De' e' det här vi kallar kärlek" kan upplevas på Nöjesteatern i Malmö. Foto Markus Gårder-Julius Productions AB.

8 hotta höstlovstips i Malmö

Vecka 44 närmar sig med stormsteg och på randen till Kontinenten finns en massa skoj att hitta på. Upplev den nya Mello-musikalen, besök Sveriges modernaste barnkulturhus, Van Gogh-bada, heja fram Malmö Redhawks på hemmaarenan och bli lite smartare på Wisdome. Missa inte våra bästa tips för ett höstlov i Malmö, där allt är nära.

Var tillbringas läslovet bäst om inte på Funnys Äventyr – ett tiptop kulturhus för barn, signerat bl a Staffan Götestam (Junibacken m m). En högkvalitativ sagovärld med förtrollande miljöer där barn och deras vuxna får träffa Mumin, Pettson, Alfons och andra favoriter.

Wow! Instagramvänliga Van Gogh Alive på Malmömässan är en digital konstupplevelse med levande grafik och musik för alla sinnen. Med över 3000 av Vincent van Goghs bilder förvandlas väggar, golv och tak till ett konstbad för hela familjen!

Wisdome är Malmö Museers nya dragplåster. En hi-tech upplevelsearena med tillhörande globformad filmskärm som gör det annars svårbegripliga enkelt att visualisera och förstå.

Tag plats i Malmö Arena, bär fram Malmö Redhawks till segern och skapa gemensamma hockeyminnen för livet. Den 28 oktober spelar Malmö Redhawks mot Växjö Lakers och 4 november möter laget Örebro Hockey.

Coola Disgusting Food Museum med fokus på ”äcklig” mat från hela världen visar just nu en tillfällig utställning om farlig mat. Både sådan som kan vara farlig att äta och sådan såld av skrupellösa företag. Bläää...!

I vår kommer Eurovision Song Contest till Malmö men redan nu kan ni Mello-ladda på plats. Främling, Eloise och Diggiloo Diggiley är bara tre av de 26 schlagerhits som bygger familjemusikalen De’ e’ det här vi kallar kärlek på Nöjesteatern. Såå charmigt och grymt medryckande!

Familjemusikalen Emil i Lönneberga är en fartfylld föreställning med Emils alla hyss och sånger. Med stor ensemble, massor av musik och dans skapas underhållning på hög nivå på Palladium den 29 oktober.

Sista lördagen varje månad öppnar Skånes Dansteater sina dörrar för barn och familjer som vill fylla sin eftermiddag med dans - som publik och kanske även som dansare, i en workshop? I huset finns även ett familjevänligt café.