Inbjudan presskonferens tisdag 14 augusti - Kunskapsdag om evenemangsutveckling i Skaraborg

Evenemang är motor för besöksnäringsströmmar och är därav ett viktigt område att arbeta med inom destinationsutveckling. Inom ramen av Skaraborgs turismstrategi arrangeras en kunskapsdag om evenemangsutveckling på initiativ av Destination Läckö-Kinnekulle fredagen den 24 augusti. Kunskapsdagen varvar teori och praktik och innehåller intressanta föredragshållare och studiebesök av Lidköpings Kultur & Porslinfestival.

Presskonferens

Destination Läckö-Kinnekulle AB tillsammans med Kultur & Fritid Lidköping bjuder in till presskonferens med information om kunskapsdagens syfte och mål samt detaljerat konferensprogram.

Datum:
tisdag 14 augusti kl. 13.30

Plats:
Sparbanken Lidköping Arena, Loge 1 (Villarestaurangens entré)

Närvarande:
Gunilla Davidsson, VD Destination Läckö-Kinnekulle AB,
Annika Stedner, Chef Kultur & Fritid Lidköping

Välkomna!

Gunilla Davidsson

VD/Turistchef
Destination Läckö-Kinnekulle
Telefon: 0706-57 76 46 E-post: gunilla@lackokinnekulle.se

Destinationsbolaget har i uppdrag att arbeta med destinationsmarknadsföring, affärsutveckling och utveckling av nya och befintliga besöksmål, evenmang, mottagningsservice och tjänsteförsäljning.