På mittelskap.se kan du läsa mer om tävlingen och rösta på ditt favoritbidrag

Succétävlingen "Mitt Elskåp" fortsätter, nu med tillhörande rundvandring

Sedan 2017 har Destination Jönköping samarbetat med Jönköping Energi i ett projekt kallat "Mitt Elskåp", med syftet att skapa stolthet för staden och vara en god kraft för Jönköping genom att lyfta lokala förmågor i vår vackra stad. Tävlingen har varit en stor succé och sedan start har flera fantastiska bilder från Jönköping med omnejd prytt elskåp runt omkring Jönköping och Huskvarna.

I stort sett ända från start har projektet innefattat en tävling där Jönköpingsbor har fått ställa upp med sin bild via hashtagen #mittelskåp på Instagram. Sedan 2019 har mittelskap.se funnits, där man kan läsa mer om tävlingen och rösta på sin favoritbild. Att låta tävlingsmomentet ligga kvar har hela tiden varit en självklarhet, då det skapar engagemang och ger Jönköpingsborna möjligheten att få visa upp sina bilder från vår plats. Tävlingsperioden för 2021 är igång och pågår fram till den 13 juni, då de tre bilderna med flest röster på mittelskap.se vinner en plats på ett elskåp i Jönköping city.

Konceptet utvecklas med en rundvandring

Nytt för i år är att tillsammans med bild ska texten i inlägget motivera varför fotografen känner starkt för just detta motiv. Syftet med en kompletterande text är att de tre vinnarbilderna ska, tillsammans med sju ytterligare bilder, utgöra en rundvandring i centrala Jönköping. Planen är en citynära rundvandring med hjälp av 10 elskåp som skapar ett mervärde för såväl invånare som besökare. Rundvandringen ska även inspirera till att upptäcka mer av Jönköping med omnejd.

För mer information om projektet kontakta:

Maja Lind, Projektledare marknad, Destination Jönköping,
maja.lind@destinationjonkoping.se