Sofiehof Kök & Bar lagar årets galameny!

Sofiehof Kök & Bar lagar årets galameny!

Under augusti och september har Jönköpingsborna fått rösta på två olika menyförslag till Jönköpingsgalan. Bakom menyerna står White Guide-restaurangerna Hestraviken Hotell & Restaurang och Sofiehof Kök & Bar, i samarbete med Sodexo och Rudu Grosshandel. Omröstningen avslutades den 23 september och nu står det klart att det är menyn från Sofiehof Kök & Bar som kommer att serveras på Jönköpingsgalan den 13 oktober!

Jönköpingsborna har under en dryg månad haft chansen att delta i omröstningen på jonkopingsgalan.se. Restaurangerna har båda utgått från en lista med specificerade - enbart svenska – råvaror som alla måste finnas med i menyn. Efter att Jönköpingsborna fått tycka till om menyerna kammade Sofiehof Kök & Bar hem segern med 57% av rösterna.

- Vi tycker givetvis att det är jätteroligt att få äran att presentera menyn till årets Jönköpingsgala, säger Pia Zäther, stolt restaurangchef på Sofiehof. Hela processen har dessutom varit mycket rolig och alla i köket och matsalen har varit högst delaktiga med synpunkter om allt ifrån hur menyn ska se ut, till smaker och hur presentationen på tallriken skall se ut.

- Vi har lagt ned många timmar på att få allting som vi vill ha det så det känns kul att vi nu får presentera vår meny för gästerna på Jönköpingsgalan, säger köksmästare Fredrik Högberg.

Sofiehof tog lite extra hjälp av Jönköpingsbornas smaklökar då de arrangerade en provsmakningskväll för några speciellt inbjudna gäster

- Efter vår galabjudning har vi gjort en del små justeringar och har redan serverat vår galameny under några helger i september med mycket gott resultat. Vi ser verkligen fram emot den 13 oktober då vi naturligtvis finns på plats, säger platschef Henrik Måhlberg på Sofiehof och ProfilHotels Hotel Savoy

Sofiehofs galameny hittar du på jonkopingsgalan.se.

För ytterligare information, kontakta:
Henrik Måhlberg, platschef Sofiehof Kök & Bar och Hotel Savoy
henrik.mahlberg@profilhotels.se

Maria Lindén, Destination Jönköping
maria.linden@destinationjonkoping.se

Destination Jönköping utvecklar och marknadsför bilden av Jönköping gentemot näringsliv, besökare och invånare. Uppdraget är att göra hela Jönköping  till ett attraktivt alternativ för privat- och affärsresande, investeringar och inflyttning. Det gör vi genom våra turistbyråer, Convention Bureau, Hotell- & Konferensbokning och näringslivsavdelning. Destination Jönköping drivs gemensamt av kommun och näringsliv.