Ny housefestival sätter Jönköping på musikkartan

Ny housefestival sätter Jönköping på musikkartan

Den 8-9 februari 2013 kommer Jönköping och Elmia att lyfta. Det är dags för Insanity Sweden - ett storartat evenemang med världskända artister från runt om världen. Insanity bjuder på två dagar av glädje, eufori och några av de största houseartisterna i världen i form av akter som Dada Life, Knife Party, Dimitri Vegas and Like Mike, Hard Rock Sofa och Nari Milani.

Detta är namn vi tidigare sett som huvudakter på några av världens största festivaler, till exempel Tomorrowland. Utöver dessa akter är Sebjak, Dimitri Vangelis & Wyman, F.O.O.L, Darwin & Backwall, Pier Poropat och Wayne & Woods bokade till festivalen. Artister som är väl etablerade i Sverige och håller på att slå igenom på den internationella marknaden.

Insanity Sweden kommer hållas under två dagar och bjuder på den absoluta eliten av en kultur som växer enormt fort i Sverige. Dessa två dagar kommer fyllas av fantastiska musikstycken i kombination med en storslagen ljusshow. Biljetterna är släppta till båda dagarna och finns i en upplaga av 6000 biljetter per kväll.

Samtliga akter hittar du på www.insanitysweden.com. Biljetter säljs på Ticnet.

För ytterligare information, kontakta:
Erik Holmgren, Epic Events Sweden
eric@insanitysweden.com

På bild: Dada Life
Foto: Martin Adolfsson

Destination Jönköping utvecklar och marknadsför bilden av Jönköping gentemot näringsliv, besökare och invånare. Uppdraget är att göra hela Jönköping  till ett attraktivt alternativ för privat- och affärsresande, investeringar och inflyttning. Det gör vi genom våra turistbyråer, Convention Bureau, Hotell- & Konferensbokning och näringslivsavdelning. Destination Jönköping drivs gemensamt av kommun och näringsliv.