Nominerade till Årets företagare

Nominerade till Årets företagare

Duktiga företagare bidrar genom sina idéer och sitt arbete till att samhället utvecklas. Utmärkelse Årets Företagare delas ut till en företagare som under året utfört en prestation i sin kommun och genom sitt sätt att vara fungerar som en förebild för andra företagare. På Jönköpingsgalan den 15 oktober gör tre av länets företagare upp om titeln!

Butiken i Tenhult är ett utflyktsmål för långväga kunder. Här finns ett stort sortiment med ambitionen att täcka “alla” behov: kläder, skor, väskor, smycken, garn, heminredning, design, presenter, konst och ätbara delikatesser. Grundarna Susanne Ahlberg Andersson och Anette Floss har skapat ett lönsamt företag med en skön atmosfär och upplevelse för alla sinnen och är goda förebilder som affärsutvecklare på liten ort.

FS Petcare AB är ett grossistföretag inom zoobranschen, verksamt i Sverige, Danmark och Kina med huvudkontor i Jönköping. Petcare grundades av Sebastian Sandholm 1994 och är ett ungt och dynamiskt företag med ett stort produktutbud inom hund- och katt. Sebastians kreativitet och intresse för affärer har gjort att han, trots sin ringa ålder, drivit företag i flera världsdelar ständigt är på jakt efter nya affärsmöjligheter.

System Andersson har kontinuerligt släppt egenutvecklade effektiviserande produkter för tidsrapportering och produktionsplanering i absolut framkant. Företaget har framgångsrikt samarbetat med såväl studenter som andra aktörer på marknaden, såsom Visma och Koneo. Detta har gjorts med känsla för marknadens krav och behov och vad som tekniskt har gått att lösa. VD:n Thomas Candemar har skapat flera unika produkter med en design som gör att produkten enkelt kan hanteras av alla.

För ytterligare information, kontakta:
Monica Viklund Franzén
monica@minn.se

Pressbilder på de nominerade hittar du här.

www.jonkopingsgalan.se

Destination Jönköping utvecklar och marknadsför bilden av Jönköping gentemot näringsliv, besökare och invånare.