John De Sohn och WeSmile till Jönköpingsfesten 2013

John De Sohn och WeSmile till Jönköpingsfesten 2013

Den 9-10 augusti arrangeras Jönköpingsfesten för tredje gången i centrala Jönköping. Temat för stadsfesten är som tidigare idrott och nöje. Radio Live presenterar nu stolt JohnDe Sohn och WeSmile som första artistsläpp till Jönköpingsfesten 2013.

John De Sohn har med sina två största hits Dance Our Tears Away och Long Time placerat sig på topplistorna över mest spelade låtarna på Spotify och i iTunes, och spelats flitigt ibland annat P3, NRJ och Rix FM. Long Time var dessutom en av de trettio mest spelade danslåtarna i USA 2012 och hördes på Tiestos samlingsskiva ”Club Life Miami vol 2”.

WeSmile är en ung, svensk duo som bland annat remixat hits åt David Lindgren och Urban Cone. De har placerat sig på topplistor som Swedish Dance Chart och sägs bli Sveriges nya stora housemusikexport.

Radio Live är en ideell och icke vinstdrivande förening där ungdomar producerar och sänder radio med ungdomar som målgrupp. Radio Live har länge samarbetat med Jönköpings kommun och bland annat bevakat stora evenemang som Jönköpingsfesten, Vätterfesten, Karamell, Nordisk GårdbandsFestival och många fler.

Läs mer och ladda ner pressbilder på John De Sohn och WeSmile.

Om Jönköpingsfesten
Jönköpingsfesten 2013 arrangeras för tredje gången i de centrala delarna av Jönköping den 9-10 augusti. Stadsfesten har som tidigare år temat idrott och nöje och kommer i år att presentera ett brett spektra av upplevelser och aktiviteter på både lokal och nationell nivå. I samband med Jönköpingsfesten går Vätter Challenge Triathlon av stapeln. Vätter Challenge är svenska mästerskapen i olympisk distans 2013. Läs mer om Jönköpingsfesten på jonkopingsfesten.se

För ytterligare information, kontakta:

Om artistbokning och Radio Live:
Alexander Gustafsson
0762-914 814
alexander.gustafsson@radiolive.se

Om Jönköpingsfesten:
Thomas Yaftali
thomas.yaftali@jonkoping.se

Destination Jönköping utvecklar och marknadsför bilden av Jönköping gentemot näringsliv, besökare och invånare. Uppdraget är att göra hela Jönköping  till ett attraktivt alternativ för privat- och affärsresande, investeringar och inflyttning. Det gör vi genom våra turistbyråer, Convention Bureau, Hotell- & Konferensbokning och näringslivsavdelning. Destination Jönköping drivs gemensamt av kommun och näringsliv.