Hallonlakritsskallen månadens Jönköpingsambassadör

Hallonlakritsskallen månadens Jönköpingsambassadör

Jönköping har omkring 1000 ambassadörer som verkar för Jönköpings utveckling och för att sprida bilden av Jönköping. Ambassadörerna är såväl privatpersoner som kändisar med Jönköpingskoppling, och varje månad porträtteras en ambassadör som ger sin syn på hur de sprider bilden av Jönköping till andra. Denna månad är det ett välkänt och mycket omtyckt ansikte (?) som får titeln månadens Jönköpingsambassadör – Hallonlakritsskallen.

Jönköpingsföretaget Bubs Godis ligger bakom den populära Hallonlakritsskallen som med sina nästan 330 000 Facebookfans är Sveriges näst största produktsida på Facebook och en superstjärna på godishimlen. Med sin tydliga koppling till staden är Hallonlakritsskallen en självklar ambassadör för Jönköping.

- En Jönköpingsambassadör kan verka på många olika sätt och i många olika sammanhang. Det kan vara allt ifrån busschauffören du möter när du kommer till Jönköping som turist till HV71:s Johan Davidsson. Alla ambassadörer är viktiga och bidrar till att bilden av Jönköping sprids på ett genuint och jordnära sätt, till olika målgrupper. Hallonlakritsskallen är ett starkt varumärke och en Jönköpingsprofil som når ut till en stor mängd människor och dessutom visar på det framgångsrika företagandet i Jönköping, säger Maria Lindén som koordinerar Jönköpings ambassadörsnätverk.

Hallonlakritsskallen prisades på förra årets Jönköpingsgala som Årets marknadsförare, och senast i helgen fanns godisfavoriten på plats på DreamHack, världens största digitala festival, där besökarna kunde ställa upp i Världsmästerskapet i ”Hur många Hallonlakritsskallar får du plats med i munnen?” i Jönköpings monter.

- Det känns gött att bli utsedd till något så fint, säger Hallonlakritsskallen själv om utmärkelsen. Jag är född och uppvuxen här, så Jönköping ligger alltid varmt om hjärtat, trots att jag saknar den delen av kroppen. I mitt jobb reser man mycket och man måste vara på flera ställen samtidigt. Jönköping är min bas och det skönt att planera mina äventyr härifrån. Jag känner mig hedrad över denna utmärkelse och ska fira det här i någons mun och magsäck.

Här kan du läsa en intervju med Hallonlakritsskallen.

För ytterligare information, kontakta:
Maria Lindén, Marknadskoordinator Destination Jönköping
maria.linden@destinationjonkoping.se

Destination Jönköping utvecklar och marknadsför bilden av Jönköping gentemot näringsliv, besökare och invånare.