Enterprise Europe Network ny prisutdelare på Jönköpingsgalan

Enterprise Europe Network ny prisutdelare på Jönköpingsgalan

På Jönköpingsgalan riktas strålkastarljuset mot personer och organisationer som för Jönköpingsregionen in i framtiden och ut i världen. En rad priser delas ut, och till skaran av prisutdelare sällar sig nu Enterprise Europé Network, EEN, som delar ut priset ”Årets internationella utmanare”.

EENs viktigaste syfte är att ge stöd till små och medelstora företag och öka internationaliseringen som sedan ska leda till ökad tillväxt och förnyelse hos företagen.

Dagens företag brottas ständigt med ökad konkurrens från en global marknad. Denna utveckling gör det nödvändigt att i större uträckning skapa och utveckla internationella samarbeten. Priset ”Årets internationella utmanare” delas ut av EEN till ett regionalt företag som har tagit ett betydande steg ut på den internationella arenan.

- Vi vill lyfta fram nyttan av internationella satsningar för att inspirera andra företag att våga ta steget, säger Malin Jönsson, projektledare för EEN.

- EEN tillför med sitt pris ett viktigt perspektiv som stämmer väl överens med Jönköpingsgalans syfte, säger Maria Lindén, projektledare för Jönköpinsgalan.

Om EEN
Tillväxtverket är huvudfinansiär för Enterprise Europe Network i Sverige och koordinerar även verksamheten nationellt. Bakom nätverket i Sverige står 15 nationella och regionala näringslivsorganisationer, däribland ALMI Företagspartner, forskningsinstitut med flera. Nätverket i Sverige har utvecklat integrerade och kostnadseffektiva tjänster som är både allmänt breda och smalt specialinriktade. Läs mer på www.enterpriseeurope.se/

Om Jönköpingsgalan
Jönköpingsgalan hålls på Elmia den 13 oktober och arrangeras av Destination Jönköping i samarbete med Regionförbundet Jönköpings län.  Jönköpingsgalan sätter strålkastarljuset på personer och organisationer som för Jönköpingsregionen in i framtiden på ett bra sätt. Nio priser delas ut och ramas in av underhållning och fest. I år leds Jönköpingsgalan av Karin Adelsköld som 2011 utsågs till årets kvinnliga komiker. Såväl företag som privatpersoner kan köpa biljetter. Läs mer  på www.jonkopingsgalan.se

För ytterligare information, kontakta:
Malin Jönsson, Projektledare EEN
malin.jonsson@swerea.se

Maria Lindén, Jönköpingsgalan
maria.linden@destinationjonkoping.se

Destination Jönköping utvecklar och marknadsför bilden av Jönköping gentemot näringsliv, besökare och invånare. Uppdraget är att göra hela Jönköping  till ett attraktivt alternativ för privat- och affärsresande, investeringar och inflyttning. Det gör vi genom våra turistbyråer, Convention Bureau, Hotell- & Konferensbokning och näringslivsavdelning. Destination Jönköping drivs gemensamt av kommun och näringsliv.