Cue och Nisse Hellberg till Jönköpingsfesten

Cue och Nisse Hellberg till Jönköpingsfesten

Den 10-11 augusti går årets Jönköpingsfest av stapeln på temat idrott och nöje. På lördagkvällen ser vi frontfiguren i Wilmer X, Nisse Hellberg, och svenska popduon Cue spela på festens huvudscen.

Nisse Hellberg känner vi igen som sångare och gitarrist i svenska rockbandet Wilmer X. Nisse Hellberg har även spelat in skiva tillsammans med Peps Persson och är nu aktuell med albumet ”Flod av eld” som släpptes i höstas.

Cue, med Niklas Hjulström som frontfigur, stod under 90-talet för en av våra mest älskade svenska låtar – ”Burnin”, som bland annat vann en grammis som årets låt 1997. Cue är nu aktuella med nytt album och åker för första gången på turné. Niklas Hjulström har vi också sett i en rad svenska filmer.

På lördagkvällen ser vi Nisse Hellberg och Cue på festens huvudscen vid Hamnparken. På lördagen inleds också Vätter Challenge/ Triathlon-SM som går av stapeln i centrala Jönköping.

Under Jönköpingsfesten kommer det att arrangeras mängder av aktiviteter på en rad platser i centrala Jönköping. Fullständigt program och karta över samtliga scener kommer att presenteras på www.jonkopingsfesten.se under juni.

Pressbilder finns att ladda ner här.

För ytterligare information, kontakta:
Thomas Yaftali, Fritid Jönköping/Projektledare för Jönköpingsfesten
thomas.yaftali@jonkoping.se

Om Jönköpingsfesten
Jönköpingsfesten arrangeras för andra året i Jönköpings stadskärna. Idrott och nöje står i fokus under festivalen som arrangeras gemensamt av föreningsliv, kommun och näringsliv för kommuninvånare och besökare i alla åldrar. Läs mer på www.jonkopingsfesten.se

Destination Jönköping utvecklar och marknadsför bilden av Jönköping gentemot näringsliv, besökare och invånare. Uppdraget är att göra hela Jönköping  till ett attraktivt alternativ för privat- och affärsresande, investeringar och inflyttning. Det gör vi genom våra turistbyråer, hotell- & konferensbokning och näringslivsavdelning. Därtill driver vi ett antal projekt vars syfte är att attrahera och informera invånare. Destination Jönköping drivs gemensamt av kommun och näringsliv.