Broderiakademins årsmöte hålls i Jönköping

Broderiakademins årsmöte hålls i Jönköping

I år hålls Broderiakademins 20-årsjubileum och Rikskonferens i Jönköping. Broderiakademin är ett forum för att stärka samhörigheten mellan de som broderar. Akademin har drygt 1000 medlemmar i lokalgrupper över hela landet.

- Varje år är det viktigt att rikskonferensen ligger bra till vad gäller kommunikationer och i år var det viktigare än någonsin, så att så många medlemmar som möjligt har möjlighet att närvara.  Då det är ett frivilligt uppdrag bland våra lokalgrupper att anordna rikskonferensen blev vi i styrelsen otroligt glada då Jönköping meddelade sitt intresse. Jönköping är lättillgängligt från alla delar av Sverige, med både tåg, buss och flyg, och har dessutom kapacitet vad gäller konferenslokaler, vilket gör att vi förväntar oss ett högt deltagarantal, säger Kerstin Anderberg, Täcklebo Broderiakademis ordförande.

Ingalill Jigborg från lokalgruppen i Jönköping säger att man förväntar sig omkring 100 tillresta medlemmar.

- I Lokalgruppen i Jönköping är vi cirka 45 medlemmar och vi passar på att visa upp ett nytt gemensamhetsarbete som heter "Rörelse" som ska premiärvisas under mötesdagarna. Även vårt projekt "Färg" kommer att visas i samband med årsmötet.

Jeanette Rosén, Jönköping Convention Bureau, tillägger:

- Tack vare ett starkt lokalt engagemang kommer jubileumsårsmötet i Jönköping att synas över hela vår stad. Det är alltid spännande med möten som även lokalbefolkningen får ta del av. Denna gång i form av work shops och utställningar på ett antal platser runt om i Jönköping.

Jubileumsårsmötet invigs den 12 oktober av Landshövding Mino Akhtarzand och avslutas den 13 oktober. Mötet äger rum på Jönköping Hotell och Konferens.

För ytterligare information, kontakta:

Ingalill Jigborg, Täcklebo Broderiakademi: 0762 259 440, ingalill.jigborg@hotmail.com

Jeanette Rosén, Jönköping Convention Bureau: 0725-12 25 00

Destination Jönköping utvecklar och marknadsför bilden av Jönköping gentemot näringsliv, besökare och invånare. Uppdraget är att göra hela Jönköping  till ett attraktivt alternativ för privat- och affärsresande, investeringar och inflyttning. Det gör vi genom våra turistbyråer, Convention Bureau, Hotell- & Konferensbokning och näringslivsavdelning. Destination Jönköping drivs gemensamt av kommun och näringsliv.