Jönköping.

Vårmöte för Sveriges större destinationsorganisationer och kommuner i Jönköping

Jönköping stod värd för kunskapsutbytesdagar inom svenska besöksnäringen. Den 3-4 maj var det dags för föreningen
SNDMOs (Swedish Network of Destination Management Organisation) vårmöte i Jönköping. Syftet med träffen var att utbyta erfarenheter och hitta samverkansformer som bidrar till att utveckla svensk besöksnäring. Vi har alla liknande utmaningar och föreningen har blivit en viktig plattform för våra destinationer och kommuner när det kommer till erfarenhetsutbyten och samarbeten över kommungränserna. Tack vare SNDMO har vi även en stark gemensam röst som kan lyfta gemensamma frågor med viktiga nationella aktörer som ex. Tillväxtverket, Visit Sweden och Näringsdepartementet.

-Det har varit två mycket givande dagar och fantastiskt roligt att ha fått välkomna kollegor från hela landet till Jönköping. säger Johan Lind, Chef Turism, på Destination Jönköping

SNDMO utvecklar svenska besöksnäringen genom att samla destinationsorganisationer och städer från Sveriges större kommuner. Föreningen ska fungera som ett påverkansorgan för nationella besöksnäringsfrågor mot relevanta intressenter och parter i svensk besöksnäring. Föreningen agerar även som ett gemensamt forum för kunskapsöverföring mellan organisationer för marknadsföring och destinationsutveckling.