Hela styrelsen för Swedish Network of Event Destinations, däribland Caroline Törnblad, chef för möten & Evenemang på Destination Jönköping

Swedish Network of Event Destinations höll årsmöte och valde ny styrelse

I förra veckan arrangerades Riksidrottsförbundets "Mötesplats Idrott & Destination", där bl.a. representanter från olika destinationer, regioner och idrottsförbund medverkar för att tillsammans skapa goda förutsättningar för fler internationella idrottsevenemang i Sverige. Under mötesplatsen höll Swedish Network of Event Destinations (SNED) sitt årsmöte och en ny styrelse valdes.

Med på årsmötet satt Caroline Törnblad, chef för möten och evenemang på Destination Jönköping. Tillsammans med Patrik Tengwall (Visit Stockholm), Birgit Öhlund (Luleå Business Region), Anniela Forsell (Göteborg & Co), Mattias Pettersson (Visit Blekinge) och Mats Schöld (Malmö Stad) blev hon invald som ny styrelsemedlem. En post hon känner sig ärad över att få.

- Jag ser mycket framemot att fortsätta evenemangsutvecklingen tillsammans med den nya styrelsen och alla evenemangsdestinationer i landet. Evenemang driver utveckling och med hållbart och långsiktigt arbetssätt ger det så många positiva effekter för en destination, säger Caroline.

SNED - Swedish Network of Event Destinations

Nätverket hette tidigare "Nätverket för evenemangsdestinationer" och har funnits sedan 2019. Under förra veckans årsmöte bytte man namn till Swedish Network of Event Destinations (SNED). SNED fungerar som ett nätverk för destinationer runt om i Sverige som arbetar icke-kommersiellt med publika evenemangsfrågor. Nätverket har årliga möten där de diskuterar evenemangsutveckling och såklart även delar kunskaper, erfarenheter och idéer kring såväl hållbarhet inom evenemangsutveckling som framgångsrikt evenemangsarbete. Nätverket har som syfte att gemensamt stärka destinationer som arbetar med publika evenemang i Sverige, att gemensamt skapa ett forum för att öka kompentensen och samla sakfrågor kring publika evenemang samt att sätta definitioner och standards på nationell nivå.

Caroline Törnblad

Chef Möten & Evenemang 0705084409