​Tomas Ledin till Sundbyholms slott Eskilstuna

​Tomas Ledin till Sundbyholms slott Eskilstuna

Den vackra parken nedanför Sundbyholms slott är en populär plats för sommarkonserter. Idag meddelas att Tomas Ledin blir sommarens stora artist att besöka Sundbyholm i Eskilstuna.

Efter de senaste årens stora succéer med den kritikerrosade krogshowen Showtime – som spelades inför utsålda hus under två år och folkmusikprojektet Höga Kusten – som turnerade runt Skandinavien, sålde guld och förärades med en Grammis, ger sig Tomas Ledin nu ut på en klassisk sommarturné:

Tomas Ledin - Livs Levande Sommar 2015

Lördagen den 18 juli 2015 når turnén Eskilstuna och Sundbyholms slott.

Biljetterna släpps torsdagen den 26 februari kl 09.00

Tomas tillhör sommaren och återknyter nu - efter sex år - till en tradition som började med hans uppskattade folkparks-turnéer på 70- och 80-talet och som Tomas sedan utvecklade till Rocktågs-succéer under några oförglömliga somrar på 90-talet, för att på 00-talet förfinas med ett flertal framgångsrika sommarturnéer.

Tomas berättar: ”… ja, det har varit några omtumlande och roliga år…Projektet med Höga Kusten var viktigt för mig och gensvaret var inte möjligt att förutse…jag är verkligen mycket, mycket tacksam och glad, samtidigt... jag ser verkligen fram mot sommarens konserter. Det ska bli fint att få plocka fram elgitarren igen, jag har saknat de där ljusa sommarkvällarna, energin och allsången, det är helt unikt…..kan bara upplevas där ute i sommarSverige.”

En klassisk sommarkonsert med Tomas alltså, naturligtvis innehållande många av de sånger som publiken genom åren älskat att sjunga med i. Med sig i bagaget har han också den magnifika samlingen ”Spår – Tomas Ledin”, en exklusiv box där hela hans karriär sammanfattas. Från det tidiga 60-talet utan skivkontrakt vidare genom åren till älskad nationalsångare.

Efter drygt 40 år som artist är Tomas Ledin mer älskad och större än någonsin tidigare. Räkna med en laddad och synnerligen livs levande Ledin.

Det kommer att finnas ett flertal försäljningsställen i Slottsparken för mat, öl, vin & alkoholfri dryck ett flertal foodtrucks på plats. De kommer sälja allt från mexikanskt, asiatiskt, amerikansk streetfood, ekologiskt, vegetariskt och annat gott.

Biljetter köps via Eskilstuna turistbyrå, livenation.se, tickster.com eller welcomeuppsala.se. Försäljningsstart är 26 februari klocka 09.00. Åldersgräns 13 år.