Handel i Eskilstuna

​Tillväxt i Eskilstunas handel och restaurangnäring

Tid: onsdag 19 november, kl 14.00 – 15.30
Plats: Elite Stadshotellet Eskilstuna

Onsdagen den 19 oktober presenterar Eskilstunas samverkansgrupp för handelsutveckling en rapport om kommunens handelsutveckling och 2015 års siffror för detaljhandel och restaurangnäring.

Den totala detaljhandeln för Eskilstuna 2015 omsatte drygt 6,1 miljarder kronor. Det motsvarar en ökning på 3 % jämfört med år 2014 vilket är något lägre än riksgenomsnittet. Restaurangnäringen visar dock en stark tillväxt om 9 % vilket är betydligt högre än riket och omsatte 820 miljoner kronor.

Samverkansgruppen för handelsutveckling i Eskilstuna består av Eskilstuna Innerstad AB,Gamla Staden, Tuna Park, Skiftinge,Folkesta handel, Destination Eskilstuna AB och Eskilstuna kommun. Gruppen startade sitt arbete vid årsskiftet 2013 och den första handelsindexrapporten beställdes för 2013. 2016 års handelsindexrapport är framtagen av WSP Analys & Strategi.

Efter presentationen finns möjlighet till att ställa frågor och göra intervjuer, efter träffen skickas även ett sammanfattande pressmeddelande ut och rapporten blir tillgänglig via Destination Eskilstunas nyhetsrum hos Mynewsdesk.

Isabel Gölles, VD Eskilstuna Innerstad, 072-704 39 59

Maria Ringström, Destinationsutvecklare Destination Eskilstuna, 0721-88 90 29