Sven Hagströmer går ombord på Mälarbåten och berättar hemligheten bakom framgångsrikt entreprenörskap

Sven Hagströmer är klar för Mälarbåten. Sven Hagströmer kommer att tala om entreprenörskap och företagande. Ett område inom vilket han med sina kunskaper och erfarenheter kommer att ge lyssnarna många bra exempel och råd på vägen, och kanske en och annan historia om hur det kan gå till bakom kulisserna. Sven Hagströmer är en av Sveriges mest erfarna personer när det gäller att se potentialen i olika affärsidéer, finansiera och driva verksamheter. Han brinner för entreprenörskap och har på senare år synts flitigt i många olika sammanhang där han stöttat nya och unga entreprenörer, bl.a. som en av drakarna i SVT´s program ”Draknästet”.

Mälarbåten är en mötesplats för kommuner och företag i Mälardalen med syfte att öka samarbetet och skapa fler affärer i regionen. I år sker arrangemanget 5-7 september ombord på båten Baltic Queen.
- Jag är verkligen glad att Sven Hagströmer kommer att delta på Mälarbåten. Entreprenörskap är verkligen ett hett område idag. Alla kommuner och företag försöker hitta sina vägar till att stimulera och öka intresset för att få fram nya idéer och företag. Om det är någon som vet allt om entreprenörskap så är det Sven Hagströmer, så jag ser framemot att låta kommuner och företag i Mälardalen få ta del av hans kunskaper , säger Caroline Kallenberg, projektledare för Mälarbåten.

Fakta Sven Hagströmer
Styrelseordförande i Investment AB Öresund, Avanza och Ework samt styrelseledamot i Bilia. Sven Hagströmer kallar sig själv gärna ”återfallsentreprenör” och ett av hans senaste projekt är att starta en helt egen arbetsförmedling – Arbetsmäklarna – tillsammans med elever vid Tensta Gymnasium.
Hans passion är att samla böcker och manuskript samt god mat. Sven Hagströmer är  delägare i Pontus-gruppen och har gjort en kokbok tillsammans med Pontus Frithiof och formgivaren
Pontus Frankenstein.

Fakta Mälarbåten
Mälarbåten 2010 äger ombord på Baltic Queen 5-7 september. Mälarbåten samlar kommuner, företag och organisationer från Stockholm-Mälardalen. En trevlig resa med intressanta föreläsningar och samtal kring samarbeten, affärsmöjligheter och utvecklingsfrågor. Undersökning från 2009 visar att 9 av 10 etablerar nya affärsrelationer och nästan var 4:e deltagare gör nya affärer ombord.
Mälarbåten arrangeras av Eskilstuna Marknadsföring AB i samarbete med städer och partners i regionen.
Kontaktperson: Caroline Kallenberg, 070-340 26 55, caroline@marknadsforing.eskilstuna.se.

För mer information: www.malarbaten.se