Visiteskilstuna.se - Eskilstunas nya besöksguide.

Så ska Eskilstuna inspirera till fler besök! - ny besöksguide lanseras

Destination Eskilstuna lanserar visiteskilstuna.se med syfte att stärka Eskilstunas attraktivitet som besöksmål för invånare, mötesarrangörer och besökare.

Med inspiration, guider och tips ska den nya mobila webbplatsen visiteskilstuna.se få fler att upptäcka Eskilstuna. Sajten ska förmedla känslan av Eskilstuna som en miljösmart industristad och på ett användarvänligt och inspirerande sätt visa på destinationens styrkor. Visiteskilstuna.se är utvecklad för mobila besök i första hand.

- Allt fler övergår till att söka information i mobilen istället för i datorn. Strax över 70% av alla besök på den gamla sajten skedde via mobilen, och det har vi tagit fasta på, säger Petra Nordström, Content Manager på Destination Eskilstuna.

I samband med lanseringen genomför Destination Eskilstuna en hemesterkampanj för att locka besökare från främst Sörmland och Stockholm till Eskilstuna, men även inspirera Eskilstunaborna till att upptäcka mer av sin kommun.

- I sommar finns det fler skäl än någonsin att upptäcka närområdet och skapa nya hemmanära sommarminnen, säger Martin Roos, VD Destination Eskilstuna.

Petra Nordström
Content Manager Destination Eskilstuna