Pressinbjudan Besöksevolutionsdagen 29 november 2016

Pressinbjudan Besöksevolutionsdagen 29 november 2016

Media inbjuds att delta i Besöksevolutionsdagen i Eskilstuna 2016.

Tid: 29 november, 2016, kl 12.00 (mingellunch, programmet inleds kl 13.00)
Plats: Mälardalens högskola, Drottninggatan 12, Eskilstuna
Ackreditering: Skicka ett mail till Elin Stenman, elin@eskilstuna.nu

Besöksevolutionsdagen är en dag med fokus på tillväxt i besöksnäring genom internationalisering, digitalisering och kompetensutveckling. Arrangemanget är en del av Affärsplan Eskilstuna och genomförs av Destination Eskilstuna i samarbete med Almi, Mälardalens Högskola, Munktell Science Park och Eskilstuna Kommun.

Tillväxtmotorn Besöksnäringen

Under Besöksevolutionsdagen den 29 november, 2016 lanseras Tillväxtmotorn Besöksnäring. Det är ett specialanpassat program baserat på Mälardalens högskolas utvecklingsprogram för företagsledare i små och medelstora företag. Tillväxtmotorn har drivits i fem år av högskolan och fler än 150 företagsledare från olika branscher har deltagit. I tillväxtmotorn Besöksnäring har högskolan tillsammans med Almi Företagspartner och Destination Eskilstuna skräddarsytt delar av programmet för att särskilt passa besöksnäringens behov.

Programmet bygger på föreläsningar och ny kunskap, nätverkande, erfarenhetsutbyte och samverkan med högskolan genom bland annat examensarbeten. Genom programmet får företagen del av högskolans kompetens inom en rad områden. Programmet skapar också bredare kontaktytor mellan företag och studenter för examensarbeten, andra uppdrag och för framtida anställningar.

För mer information och program: http://affarsplaneskilstuna.se/artikel/besoksevolution/

Kontakt: Elin Stenman, marknadskommunikatör, elin@eskilstuna.nu, 070-744 99 09