Premiärvisning av ny film om Eskilstuna

"Eskilstuna - den stolta Fristaden" är namnet på en ny film om Eskilstuna. En film som vill spegla dagens och morgondagens Eskilstuna. En berättelse om en stad med invånare som är modiga, som antar utmaningar och välkomnar olikheter och idéer. En film som visar upp många av dagens stolta Eskilstunabor.

Filmen ska kunna visas i olika sammanhang och användas av organisationer, företag och föreningar i Eskilstuna.

"Eskilstuna - den stolta Fristaden" är producerad av Carl Skog Myrén på uppdrag av Eskilstuna Kommun och Eskilstuna Marknadsföring AB.
Filmen premiärvisas för press, medverkande och speciellt inbjudna.

Inbjudan till premiärvisning:
Tisdag 2 juni, kl 12.00 - 13.00
Plats: Contrast, Bibliotekshuset, Eskilstuna

För mer information kontakta:
- Lena Sjöberg, Informationschef Eskilstuna Kommun, 070-671 23 27, lena.sjoberg@eskilstuna.se
- Anna Holmström, VD Eskilstuna Marknadsföring, 070-340 26 54, anna@marknadsforing.eskilstuna.se

Eskilstuna Marknadsföring AB är den självklara säljaren av hela Eskilstuna. Företagets uppgfit är att utveckla erbjudanden och marknadsföra regionens möjligheter för studier, boende, arbete, företagande, konferenser och turism. Eskilstuna Marknadsföring AB är ett fristående företag med över 200 aktieägare.