Petra Nordström ny Digital Marketing Manager på Destination Eskilstuna

Petra Nordström ny Digital Marketing Manager på Destination Eskilstuna

Destination Eskilstuna AB stärker upp bemanningen när det gäller onlinekommunikation genom att rekrytera en Digital Marketing Manager.

Den 7 mars klev Petra Nordström in i den nya rollen som Digital Marketing Manager på Destination Eskilstuna AB. Hon kommer att ha ett övergripande ansvar för Destination Eskilstunas digitala närvaro och hålla koll på vilka vägar vi ska välja i det digitala landskapet för att nå ut och kommunicera med våra målgrupper på bästa sätt.

– Jag är otroligt glad över att få äran att utveckla och förfina Destination Eskilstunas digitala närvaro. Både för att jag brinner för digital kommunikation och sociala medier, men också för att Eskilstuna har en stor plats i mitt hjärta, säger Petra Nordström.

Petra läser sista året på Medieinstitutets utbildning Webbkommunikatör – Sociala medier och tar examen i slutet av april. Parallellt med studierna har hon arbetat extra som sökmotorkonsult på den digitala marknadsföringsbyrån iProspect. Tidigare har Petra också arbetat som guide på Julita Gård, reseledare i Indien och som tågvärd på SJ.

– En av destinationernas största utmaningar är att möta upp besökarens krav på digital leverans före, under och efter ett besök. Vi är därför stolta att i skarp konkurrens rekrytera en ny talang till Destination Eskilstuna. Petra kommer med sin kompetens inom digital marknadsföring att utgöra ett starkt komplement till vårt team, säger Martin Roos, VD Destination Eskilstuna.

Martin Roos, VD, Destination Eskilstuna, 070-682 01 81
Petra Nordström, Digital Marketing Manager, 072 392 00 16