Peter Bjorn and John till Gainesville Eskilstuna

Peter Bjorn and John till Gainesville Eskilstuna

Med endast arton dagar kvar till festivalstart presenterar Gainesville sin sista artistbokning; de tre låtskrivargenierna Peter Bjorn and John. Därmed är festivalen och spelschemat komplett.

Efter en fem års lång paus släppte Peter Björn and John tidigare i sommar sitt sjunde album ”Breakin’ Point”. Ett efterlängtat sådant innehållande samarbeten med stjärnproducenter som Patrick Berger och Paul Epworth.

- Vi gör två spelningar i Sverige i sommar och är så glada att den ena är just på Gainesville. Vi gillar konceptet bakom med mys, fin ovanlig "rock"-miljö, bra mat & grym musik i olika stilar! Ser verkligen fram emot d!, hälsar Peter Morén, en av tre i Peter Bjorn and John.

Peter Bjorn and John kan vara det ultimata svenska indiepopbandet, de bjuder på melodisk perfektion, lika somrigt som melankoliskt. I nästan ett och ett halvt decennium har de bländat svensk och internationell publik och hyllats av lyriska kritiker, med megahitar som Young Folks och Second Chance som bevis. Eftersom bandet endast gör två spelningar i Sverige i sommar är det bara att säga grattis Eskilstuna, det kommer bli en magisk spelning!

Festivalen går av stapeln på Strömsholmen i Eskilstuna den 20 augusti – och på scen står också sedan tidigare annonserade Melissa Horn, José González, Lissie (US), Local Natives (US), Amanda Bergman, Matthew Logan Vasquez (US) och American Songbook med Plura, Wiehe & Forsberg.

Janne Kleman, 7th & Hill Productions, 076-869 75 51