Per Schlingmann bokad som talare och inspiratör på Eskilstunabåten 15-16 april 2013

Strategen bakom två valsegrar pratar varumärken och förnyelsearbete

Per Schlingmann bokad som talare och inspiratör på Eskilstunabåten

Per Schlingmann, strategen bakom förnyelsen av Moderaterna som lett till två valsegrar, lämnar nu politiken. Per Schlingmanns första bokade offentliga uppdrag är som talare och inspiratör på Eskilstunabåten den 15-16 april 2013. Per Schlingmann kommer att tala om varumärkets och kommunikationens betydelse i att driva förändringar och vad näringslivet kan lära sig av politiken.

Jag vill sätta ljuset på de dramatiska förändringar som företag och organisationer står inför i och med globalisering, digitalisering, värderingsförändringar och förändringar i konsumtionsbeteenden. De som har modet och förmågan att gå före och förändra och förnya sig är de som blir vinnarna, säger Per Schlingmann.

Pers föredrag handlar om ämnen som strategisk kommunikation, varumärken och inte minst vilka förutsättningar som krävs för att genomföra en förnyelse. Han ger exempel på vad näringslivet kan lära av politiken.

Jag tänker ge konkreta exempel på hur en organisation eller ett företag kan arbeta med sitt varumärke och med förändringar, säger Per Schlingmann.

Per Schlingmann är strategen som tillsammans med Moderaterna genomfört det största och mest kända förändringsarbetet i modern tid för ett ledande svenskt politiskt parti. Ett arbete som lett till en ny bild av ett 100-årigt parti och bidragit starkt till två valsegrar. Dessa lärdomar kan alla som är intresserade av politik, näringsliv eller förändringsprocesser dra nytta av.

Vi är glada över att Eskilstunabåten blir Per Schlingmanns första bokade offentliga uppdrag efter hans arbete inom politiken. Eskilstunabåten har Framtid, Varumärke och Samverkan som sina teman. Dessa teman är Per Schlingmanns absoluta hemmaplan. Hans tal innehåller många råd och tips på vad du kan tänka på i ditt varumärkesarbete, säger Caroline Kallenberg, projektledare för Eskilstunabåten.

Caroline Kallenberg, projektledare för Eskilstunabåten

070-774 66 44caroline@kallenbergevent.se