Ny hemsida för Eskilstuna Convention Bureau

Ny hemsida för Eskilstuna Convention Bureau

Nu är den äntligen här. Eskilstuna Convention Bureaus nya hemsida: Eskilstunaconvention.se

-Vi vill inspirera bokare, besökare och lokala värdar att upptäcka allt vår stad har att erbjuda. Den ska vara ett verktyg för alla som vill ha information om Eskilstuna som mötesplats men också om Convention Bureau och våra tjänster, säger Emelie Gard, Projektledare på Eskilstuna Convention Bureau.

Eskilstunaconvention.se har utvecklats av den eskilstunabaserade webbyrån X-com. -Vi har funnits i Eskilstuna i mer än 10 år och som stolta eskilstunabor känns det extra kul och ärofyllt att få vara med i arbetet att marknadsföra Eskilstuna, säger Per Forsberg, VD på X-Com.

Nya Eskilstunaconvention.se har arbetats fram under hösten och är nu integrerad med Eskilstuna.nu som både fungerar som officiell besöksguide för Eskilstuna och som hemsida för Eskilstuna Marknadsföring och dess olika avdelningar. På Eskilstunaconvention.se ligger fokus på vilken service vi kan erbjuda mötesplanerare, med den tydliga kopplingen till Eskilstuna.nu är det enkelt för besökaren att klicka vidare och se hela utbudet av aktiviteter, boende och sevärdheter.

Eskilstuna Convention Bureau är ett kostnadsfritt och neutralt stöd för dig som vill arrangera ett framgångsrikt möte. Vi finns för att underlätta arbetet för dig genom att vara mäklare mellan mötesplanerare och de lokala aktörerna inom mötesindustrin i Eskilstuna. Vi tar fram förslag och preliminärbokar mötesanläggningar, boendealternativ, aktiviteter och upplevelser. Med en modern och tydlig design ska den nya webbsidan vara ett verktyg som kan följa med under hela processen från den första kontakten med Eskilstuna till ett bokat och genomfört möte.

- Den nya hemsidan är byggd med responsiv design för att passa både mobila enheter och stationära datorer. Den ska vara enkel att använda både i planeringsstadiet vid skrivbordet och när du är på språng, men också enkel att underhålla för att alltid kännas fräsch och uppdaterad med aktuella nyheter, säger Elin Stenman, marknadskommunikatör på Eskilstuna Marknadsföring.

För mer information kontakta:

Emelie Gard, Projektledare Eskilstuna Convention Bureau

Email: emelie@eskilstunaconvention.se

Eskilstuna Marknadsföring AB sedan 1996 haft Eskilstuna kommuns och näringslivets uppdrag att vara den samlade kraften för att synliggöra och marknadsföra Eskilstuna som en attraktiv ort att besöka, bo och leva i, studera och verka i, för turister, andra besökare, invånare, studenter, företagare, talanger samt potentiella inflyttare. Bolaget ägs till 40 % av Eskilstuna kommun och till 60 % av näringslivet.

Eskilstuna Marknadsföring AB verkar huvudsakligen inom besöksnäringens tre områden privatturism, affärsturism samt evenemang. Vi driver Eskilstuna Turistbyrå, Eskilstuna Convention Bureau samt ansvarar för den operativa delen av varumärket Eskilstuna.

Eskilstuna Marknadsföring ska verka för Eskilstunas bästa.