Näringslivsdagen Eskilstuna – möten som stimulerar och utvecklar

Näringslivsdagen Eskilstuna – möten som stimulerar och utvecklar

15 olika seminarier, två huvudföreläsningar, paneldiskussion, utställning, nätverkande och eftermingel. Det är innehållet för Näringslivsdagen Eskilstuna som äger rum på Elite Stadshotellet på torsdag.

Torsdagen den 15 oktober träffas omkring 350 deltagare på Elite Stadshotellet för att nätverka och interagera om Eskilstunas framtid och utveckling. Årets näringslivsdag är den andra i ordningen efter förra årets succé då Näringslivsdagen ersatte både Mälarbåten och Eskilstunabåten.

Näringslivsdagen är en mötesplats för näringsliv, akademi, politik och offentlig verksamhet för att skapa synergier som främjar Eskilstunas evolution. Det är också en arena för kompetensutveckling, inspiration och djupdykningar i ämnen som är intressanta ur ett näringslivs- och Eskilstunaperspektiv.

Programmet består av 15 miniseminarier, paneldiskussion, utställning, nätverkande och eftermingel. Dessutom får alla deltagare möjlighet att lyssna till två huvudföreläsningar; Maria Mattson Mähl på tema ”Samhällsnytta = Affärsnytta” och Olof Röhlander under rubriken ”Livet är en inställningsfråga”. Huvudföreläsningarna arrangeras av Näringslivsdagens huvudpartners Eskilstuna kommun respektive Volvo CE.

– Årets program innehåller ännu fler intressanta seminarier än förra året och jag är oerhört stolt över vad vi har åstadkommit. Motivationen och engagemanget från våra näringslivsaktörer har varit enastående. Jag är också mycket glad över att vi får höra två fantastiskt intressanta keynotes, Olof Röhlander och Maria Mattsson Mähl, säger Mia Forslöf, projektledare för Näringslivsdagen Eskilstuna

Näringslivsdagen arrangeras av Destination Eskilstuna, Mediehuset och Affarsliv.biz med stöd av Eskilstuna kommun och samarbetspartners från näringslivet. Moderator för dagen är TV4-profilen Ulrica Bengtsson.

Programmet pågår mellan 08.30 och 19.00. Media inbjuds att delta.

Läs mer och se hela programmet på eskilstunanaringslivsdag.se