Näringslivet stödjer nordens första Fringe-festival

Näringslivet stödjer nordens första Fringe-festival

27 - 30 augusti 2009 arrangeras nordens första Fringe Festival i Eskilstuna. En Fringe är ett möte mellan nyskapande scenartister inom nycirkus, musik, dans, teater, akrobatik, stand up m m och publik som vill uppleva nya och annorlunda saker.

- Redan för två år sedan när Patrik Andersson berättade om idéen att skapa en Fringe-festival i Eskilstuna var vi positiva. Vi var också med och sponsrade förstudien då, säger Slawik Misiak,marknadschef på Eskilstuna Kommunfastighet AB och Jonas Öberg, marknadschef på Eskilstuna Energi & Miljö AB.

- Kul att det äntligen blir av, fortsätter Slawik Misiak. För vi på Kommunfastighet vill vara med och bidra till spännande projekt som utvecklar Eskilstuna.

- Det kändes helt rätt att gå in som sponsor i Nordic Fringe Festival säger Jonas Öberg - för vi gillar projekt som sätter Eskilstuna på kartan och som bidrar till att Eskilstuna växer.

- Vi gillar nya grejer och nytt tänk, avslutar marknadscheferna och låter meddela att de verkligen ser fram emot festivalen i augusti.

Mer information om:
- Nordic Fringe Festival: Kontakta projektledare Maria Comstedt, 070-6209928, maria@fringe.se
- Artistprogram: Kontakta programkoordinator Rocco Gustafsson, 070-9980090, rocco@fringe.se

Bildmaterial kan laddas ner från: www.fringe.se

Nordic Fringe Festival är en mötesplats mellan nyskapande scenartister inom nycirkus, musik, dans, teater, akrobatik, stand up m m. En festival för människor som vill utveckla nya, fria former för sin scenkonst och för besökare som vill uppleva annorlunda, roliga, bisarra och kanske burleska inslag från scen. Nordic Fringe Festival arrangeras i Eskilstuna 27-30 augusti 2009 i samarbete med Eskilstuna Energi & Miljö och Eskilstuna Kommunfastighet Eskilstuna Marknadsföring.