Ace Wilder

Melodifestival-finalisten Ace Wilder till Springpride

Ace Wilder blir huvudnummer under årets Springpride-show. Med tre finaler i Melodifestivalen i bagaget kliver stjärnan, den 27 maj, upp på scenen på Fristadstorget i Eskilstuna.

Ace Wilder slog igenom 2014, när hon med låten Busy Doin’ Nothin gick direkt till final i Melodifestivalen. Redan fem veckor efter release hade låten sålt dubbel platina i Sverige och legat i topp både på Spotify och radiolistan. I Melodifestivalen hamnade Busy Doin’ Nothin på andra plats, bara ett par poäng efter Sanna Nielsens vinnarlåt. Även 2016 gick Ace Wilder direkt till final och knep en tredjeplats med låten Don’t worry. Lördag 11 mars är det återigen dags för Melodifestivalsfinal i Friends Arena och Ace Wilder är en av favoriterna med låten Wild Child.

27 maj står Ace Wilder på scenen på Fristadstorget, som huvudnummer i den festliga Springpride-showen. Det är fri entré och alla är välkomna till den färgglada showen, där även årets hedersgäster presenteras. Showen bli finalen på Springpride-paraden, som precis som tidigare år beräknas locka tusentals deltagare.

I år slås Springpride ihop med Å-loppet och tillsammans blir de två evenemangen Eskilstuna Vårfestival med två dagars folkfest i centrala Eskilstuna, helgen 26-27 maj. Arrangörer är Eskilstuna Hotell & Restaurangförening i samverkan med Eskilstuna GUIF, Eskilstuna Friidrott, Eskilstuna kommun, Destination Eskilstuna, Sparbanken Rekarne, BDO, Sparbanksstiftelsen Rekarne, Viaduct, Sinnebild Reklambyrå. Mediapartner: Eskilstuna-Kuriren.

Hela programmet och eventuella ändringar presenteras på eskilstuna.nu/varfestivalen.

Mer information:

Johan Bergquist, projektledare Eskilstuna Hotell- och restaurangförening