Sommarskuggan, Sara Edwardson, Bolibompadraken, David Skogman, Taurus och Jovan Radomir

Melloyra med Sommarskuggan, Taurus och Bolibompadraken

Lördagen 29 februari välkomnas Melodifestivalen till Eskilstuna med en stor välkomstfest på Fristadstorget. Barnens favoriter Bolibompadraken, Sommarskuggan, Taurus och Radioapan kommer att vara där, precis som några av Andra chansens högaktuella artister.

När det känns som att vintern pågått för evigt och allt bara är grått – då blir vi räddade av hela Sveriges glittrigaste fest: Melodifestivalen. För att verkligen maxa festkänslan så anordnar Live Nation, SVT, Sveriges radio och Destination Eskilstuna en stor välkomstfest med aktiviter, artister och några av barnens stora favoriter i stjärnbestrött släptåg.

- Vi ser fram emot Välkomstfesten för Melodifestivalen på Fristadstorget. Det blir en riktig familjefest med barnens favoriter, artister som deltar i Andra chansen och happenings under hela dagen. Ett perfekt tillfälle för hela familjen att ladda upp inför Andra chansen oavsett om man ska gå på föreställningarna i Stiga Sports Arena eller kolla hemma i TV-soffan, säger Micke Lönngren, evenemangschef Destination Eskilstuna.

Välkomstfesten kom till för att fler skulle få möjlighet att uppleva Melodifestivalsglädjen och för att skapa fler möten mellan artister, publik samt Melodifestivalturnéns partners. Vi gör det genom att tillsammans pumpa upp stämningen inför den stora musikfesten och bjuda på aktiviteter för hela familjen. Kom och dansa med Bolibompadraken och Sommarskuggan, sjung allsång med Radioapan och hör Jovan Radomir ta pulsen på de tävlande artisterna.

Hålltider

Evenemanget pågår klockan 11.00 – 14.30 på Fristadstorget i Eskilstuna.

• 11.00 Tävlingar med Melfest Live och Melodifestivalens samarbetspartners
  • 11.15 Jovan Radomir möter Andra chansens heta Mello-artister
  • 11.30 Bolibompadraken och Sommarskuggan showar med Sara Edwardsson, David Skogman
  • 12.00 Radioapan – allsång med Yankho Kamwendo och David Skogman
  • 12.30 Eskilstuna gör Evolution! Eskilstunaartisten Luna Joyce uppträder, tal av Jimmy Jansson, kommunstyrelsens ordförande.
  • 13.00 Bolibompadraken och Sommarskuggan showar med Sara Edwardsson, David Skogman
  • 13.30 Radioapan med Yankho Kamwendo och David Skogman

Med reservation för eventuella ändringar.

Micke Lönngren
micke@eskilstuna.nu