Magnus Carlsson medverkar på årets Springpride

Magnus Carlsson medverkar på årets Springpride

Springpride arrangeras 7-10 maj i Eskilstuna. Springpride är en ideell förening som samlar goda krafter i Eskilstuna för att årligen arrangera en lokal pridefestival. Syftet är att genom kultur, debatt, fest och möten mellan människor sprida kunskap och fördjupa förståelsen av allas lika rätt och värde.

- Vi vill lyfta fram Eskilstuna som en kärleksfull och inkluderande plats där mångfalden är en styrka som eskilstunaborna står upp för. Visionen är ett Eskilstuna där olikheter är önskade, aktade och högt värderade, säger Johan Bergqvist, ordförande för Springpride.

Programmet för årets Springpride innehåller föreläsningar, shower, musik, fester, utställningar och parader. Höjdpunkter i årets evenemang är den praktfulla paraden under lördagensamt uppträdande och skivsignering av Magnus Carlsson.

Kontaktpersoner för Springpride: Johan Bergqvist, 076-632 88 80 och Sara Molander, 070-404 21 30, info@springpride.se

För mer information: www.springpride.se och www.eskilstuna.se/vision

Springpride
Springpride arrangeras årligen i Eskilstuna, som har en vision om att vara en spännande och utmanande kommun som välkomnar olikheter och idéer, samt tar ansvar för en trygg och hållbar framtid. Springpride arrangeras i samarbete med Eskilstuna kommun, Eskilstuna Marknadsföring, Landstinget Sörmland, Munktell Science Park, Mälardalens Högskola, och RSFL.