DJs Gainesville Festival i Eskilstuna

Klart med fyra DJs till Gainesville Eskilstuna

En scen, åtta fantastiska artister, härlig stämning och god mat och dryck. Dessutom kan vi nu berätta att fyra lysande DJs kommer att spela under festivalen.

Mellan livespelningarna kommer vi att få lyssna till musik som spelas av ingen mindre än:

Agnes Carlsson & Ninsun Poli

Johan T Karlsson (Familjen)

Markus Mustonen (Kent)

Live på scenen spelar följande artister:

På Spotify finns en spellista där våra DJs valt ut några favoriter.

Janne Kleman, 7th & Hill Productions, 076-869 75 51

Om Gainesville
Gainesville är en musikfestival som arrangeras på Strömsholmen i Eskilstuna den 20 augusti 2016 och är ett samarbete mellan 7th & Hill Productions och Destination Eskilstuna AB.
 Festivalen grundades 2012 och har tidigare tagit plats på Djurgården i Stockholm. Namnet Gainesville är en hommage till Tom Petty, som festivalens grundare Janne Kleman är ett stort fan av. Namnet är också en del av hur man vill att festivalen skall uppfattas – tillbakalutad men med en stor portion bra musik.

Tanken bakom Gainesville är att skapa en oas för livsnjutare med ett genuint och etablerat musikintresse. Eftersom Gainesville har en medveten publik som ställer höga krav på totalupplevelsen är ledordet kvalitet. Utöver live-akter och DJs erbjuds därför ett riktigt bra utbud av mat och dryck.