IKEA Sveriges VD föreläser på Mälarbåten

IKEA Sveriges VD föreläser på Mälarbåten

Jeanette Söderberg började i kassan på IKEA och är idag chef för Ikea Sverige och rankad som en av Sveriges bästa ledare. I branschtidningen Chef ligger hon i topp i utvärderingen av svenska företagsledare. På Mälarbåten kommer hon att prata om sin roll som ledare och kanske avslöja vad som gör henne till en dyrkad VD på ett av Sveriges mest folkkära företag? Och vad finns det i hennes ledarstil som övertygar och motiverar medarbetare och kunder om att hon är nästan lika mycket Kamprad som Kamprad själv?

- Vi är glada att Jeanette Söderberg tackat jag till att medverka på Mälarbåten. Hon brukar inte framträda så ofta och att hon gör det på Mälarbåten är ett erkännande för vårt koncept. När vi nu fått klart med IKEA:s VD har vi verkligen ett bra program att erbjuda alla som åker med Mälarbåten. Sedan tidigare har vi t ex f d elitsoldaten Manuel Knight som pratar om hur vi kan få människor att prestera bra trots tuffa tider och Fredrik Lindström som med humor kommer att prata om hur vi svenskar är och vår bild av oss själva, säger projektledare Caroline Kallenberg, Eskilstuna Marknadsföring.

- När det gäller bokningsläget för Mälarbåten ser det bra ut och det bokas på hela tiden. Jag tror att företag och kommuner uppskattar möjligheterna att under två intensiva dygn skapa nya kontakter och nya affärsmöjligheter, säger Caroline Kallenberg.

Korta fakta om Jeanette Söderberg
Ålder: 43
Utbildning: Marknadsföringsutbildning IHM Business School och Ikeas internutbildningar.
Karriär: I kassan på Ikea Kungens Kurva 1983. Säljchef för möbler på Ikea Kungens Kurva i Stockholm. Vd för NK Inredning 1994-1996. Projektledare på reklambyrå 1996-2002. Varuhuschef Ikea i Uppsala och Barkarby 2003-2005. Vd för Ikea Sverige AB 2005-

Information om Mälarbåten
Mälarbåten 2009 äger rum 4-6 oktober ombord på Silja Serenade. Mälarbåten samlar kommuner, företag och organisationer från Stockholm-Mälardalen. En trevlig resa med intressanta föreläsningar och samtal kring samarbeten, affärsmöjligheter och utvecklingsfrågor. Mälarbåten arrangeras av Eskilstuna Marknadsföring AB i samarbete med städer och partners i Stockholm-Mälarregionen.
Kontaktperson: Caroline Kallenberg, 016-710 87 17, 070-340 26 55, caroline@marknadsforing.eskilstuna.se.

För mer information: www.malarbaten.se