Helen Strömberg tillträder som Turistbyråchef i Eskilstuna den 1/11 - 2013

Helen Strömberg tillträder som Turistbyråchef i Eskilstuna den 1/11 - 2013

Helen Strömberg tillträder som Turistbyråchef den 1/11- 2013

Helen Strömberg har arbetat på Eskilstuna Marknadsföring i olika befattningar sedan 1999. Nu senast som Turistbyråansvarig.

Som Turistbyråchef kommer Helen ansvara för utvecklingen av Turistbyrån med dess tjänster och produkter. Tjänsten innebär försäljnings, budget, personal -och resultatansvar.

- Det känns riktigt bra att ta ett kliv upp i organisationen och få ytterligare ansvar. Jag har varit med om en fantastisk utveckling inom besöksnäringen i Eskilstuna och regionen. Genom min långa erfarenhet har jag mycket kunskap och ett brett kontaktnät som behövs för uppgiften.  Jag ser framemot att tillsammans med mina kollegor fortsätta att sätta Eskilstuna på kartan som besöksort och att leda utvecklingen av framtidens turistbyrå! - säger Helen Strömberg.

Tjänsten lyder direkt under VD och ingår i ledningsgrupp

Rekrytering av ansvarig för den strategiska destinationsutvecklingen inom besöksnäringen i Eskilstuna kommer att påbörjas under hösten och ambitionen är att en resurs finns på plats under kvartal 1 - 2014. Tills resurs är på plats har VD ansvaret för den strategiska destinationsutvecklingen i Eskilstuna

2009 tog Eskilstuna Marknadsföring AB fram strategin "Strategi för Besöksnäringen i Eskilstuna/Torshälla 2010-2020". Strategin ligger som grund och ledstjärna för utvecklingen av Eskilstuna som destination. Eskilstunas besöksnäring har ökat omsättning från 542 miljoner (2010) till 707 miljoner 2012 och målet 2020 är 1 miljard.