Fira Eskilstuna Smederna på Fristadstorget

Fira Eskilstuna Smederna på Fristadstorget

Eskilstuna Smederna tog hem guldet i Elitserien 2017 genom segern över Vetlanda onsdag kväll. Det var 40 år sedan Smederna tog guld och nu vill vi gratulera och fira dem.

Välkomna till Fristadstorget torsdag 28 september kl 12.15 för att hylla alla förarna! Det blir intervjuer, musik och hyllningstal.

- Ett stort grattis till guldet! Smederna har gjort en fantastisk insats som gagnar både klubben och Eskilstuna, säger Ann-Sofie Wågström, kommunfullmäktiges ordförande.

ESKILSTUNA GÖR IDROTTSEVOLUTION*
Ur Eskilstunas mångåriga industrihistoria har det växt fram en stark förenings- och idrottstradition med stor bredd som skapat flera elitföreningar inom sporter som handboll, fotboll, speedway och gymnastik. Det är därför ingen tillfällighet att vi även arrangerar stora idrottsevenemang på nationell och internationell nivå. Vi kallar det IdrottsEvolution.