Eskilstunabåten 2013 kastar loss - Kraftsamling till sjöss kring varumärket Eskilstuna

­Pressmeddelande 1 november 2012

Eskilstunabåten 2013 kastar loss:

Kraftsamling till sjöss kring varumärket Eskilstuna

Eskilstuna Marknadsföring AB öppnar nu bokningen till Eskilstunabåten 2013 - en affärsmötes- och inspirationsresa som samlar näringsliv, beslutsfattare och offentliga verksamheter i regionen Eskilstuna. Temat är Framtid, Varumärke och Samverkan med fokus på Eskilstunas utveckling. Moderator under resan är Eskilstunasonen och SVT-profilen André Pops.

Eskilstunabåten lägger ut den 15 april nästa år för en 24 timmarsresa på Östersjön med seminarier, föreläsare och möten som skapar affärsmöjligheter och nya kontakter. Under temat Framtid, Varumärke och Samverkan blir båten också en arena för dialog kring hur Eskilstuna kan utvecklas för att stärka sin position och attraktionskraft.

–       Det har funnits liknade arrangemang tidigare år för näringsliv och offentlig verksamhet, men det här är första gången vi samlar deltagare i regionen under ett så tydligt tema. Vi tror och hoppas det kan bli ett viktigt steg för ökad samverkan mellan olika aktörer kring varumärket Eskilstuna, säger Martin Roos, vd för Eskilstuna Marknadsföring.

Eskilstuna Marknadsföring bedriver just nu ett större varumärketsarbete kring Eskilstuna tillsammans med Eskilstuna kommun och en viktig del i arbetet är att involvera invånare och andra aktörer i processen.

–       Eskilstunabåten blir i det sammanhanget en unik mötesplats för näringsliv och offentlig verksamhet att diskutera framtidsfrågor, nya samarbetsformer och en gemensam syn kring varumärket Eskilstuna, säger Martin Roos.

Bokning till Eskilstunabåten 2013 sker på www.eskilstunabaten.com.

För mer information kontakta!

Martin Roos

VD, Eskilstuna Marknadsföring AB