Eskilstuna Marknadsföring AB nomineras till Årets Gröna

Eskilstuna Marknadsföring AB nomineras till Årets Gröna

Eskilstuna Marknadsföring AB har nominerats i kategorin Årets Gröna i Eskilstuna Innerstads tävling Pricken över i:et. Tävlingen är ett sätt att lyfta fina insatser i och för Eskilstuna Innerstad som görs av föreningens medlemmar.

Alla är välkomna att nominera sin favorit inom kategorierna:

- Årets Butik
- Årets Fastighetsägare/förvaltare
- Årets Marknadsförare
- Årets Ambassadör
- Årets Gröna

Därefter utser en jury huvudkandidater inom varje kategori och nu sker en öppen röstning. Juryn består av kunniga personer inom näringsliv och centrumutveckling och 2 personer från allmänheten.

Eskilstuna Marknadsföring AB (EMAB) har nominerats i kategorin Årets Gröna med motiveringen:

Med att genomgående arbeta för att följa Svensk Miljöbas kravstandard för evenemang har EMAB genomfört flera evenemang som miljöcertifierats. Med motiveringen ”Att göra en stor festival som Parkfestivalen med alla positiva aktiviteter och artister och ändå hålla den på ett miljövänligt stadie är en bedrift.” En verksamhet med medarbetare som blir goda förebilder för andra arrangörer att agera på ett hållbart sätt.

Vi är både stolta och glada över nomineringen, säger VD Martin Roos. Det är ett kvitto på att vårt och Eskilstuna kommuns kontinuerliga miljöarbete uppmärksammas och uppskattas. Vår förhoppning är att vi ska fungera som ett föredöme för övriga arrangörer och företag inom besöksnäringen i Eskilstuna.

Pricken över I:et avgörs nu genom en öppen omröstning och slutligen av Eskilstuna Innerstads jury. Rösta på dina favoriter här:

eskilstunainnerstad.se/tavling