Eskilstuna Convention Bureau tar plats i Swedish Network of Convention Bureaus styrelse

Eskilstuna Convention Bureau tar plats i Swedish Network of Convention Bureaus (SNCVB) styrelse.

I samband med årsmötet i Jönköping tackades sittande ordförande Ante Jankovic av och Nico Nauta från East Sweden Convention Bureau välkomnades som ny ordförande.

Under mitt år som ordförande kommer SNCVB fortsätta att bidra till att svensk mötesindustri utvecklas, säger Nico Nauta. Det kommer att bli ett spännande år. Nätverket har växt sig både större och starkare på kort tid och nu gäller det att kanalisera våra krafter, vi är med och påverkar Sveriges framtid inom den här industrin. Det är mycket spännande att SNCVB har tagit klivet ut på den internationella marknaden, fortsätter Nico, genom att vi tar hand om de internationella mässorna IMEX och EIBTM. Ett större engagemang på den internationella marknaden kommer att leda till fler affärer för svensk mötesindustri.

Vid årsmötet valdes även representanter till styrelsen för den nybildade föreningen: Nico Nauta (ordförande), Emelie Gard, Eskilstuna CVB (vice ordförande), Ante Jankovic, Jönköping CVB, Martin Theorin, Luleå CVB och Catarina Wallentin, Gotland CVB.

Det är en stor ära att bli invald som vice ordförande i styrelsen för SNCVB. Det ger mig också en chans att positionera Eskilstuna som mötesstad, säger Emelie Gard. Jag tycker att det är mycket intressant med den internationella utveckling som vi i föreningen går mot. Även om inte Eskilstunas fokus ligger på internationella möten, så stärker det hela mötesindustrin och därmed även Eskilstuna, fortsätter Emelie Gard, projektledare på Eskilstuna Convention Bureau.

Swedish Network of Convention Bureaus, SNCVB som sedan 2009 varit ett informellt nätverk för Sveriges samtliga CVB’s tog i maj steget att bilda en ideell förening. SNCVB verkar utifrån två huvudfokusområden, affärsnytta och kunskapsutveckling för att tillsammans utveckla svensk mötesindustri.

Eskilstuna Convention Bureau (ECB) är en del av Eskilstuna Marknadsföring AB och en icke vinstdrivande organisation. Genom en strategisk värvning av nationella och internationella möten och evenemang bidrar ECB till en positiv utveckling, tillväxt och marknadsföring av Eskilstuna.

Kontakt: Emelie Gard, emelie@eskilstunaconvention.se, 070-303 77 43