På bilden: Felix Andersson. Foto: Keep Up Agency.

Destination Eskilstuna satsar på evenemang – Felix Andersson blir ny projektledare

Destination Eskilstuna stärker upp affärsområdet evenemang med en ny tjänst. Rollen som projektledare för evenemang fylls av Felix Andersson, som närmast kommer från Handelskammaren Mälardalen där han har haft rollen som projektledare event.

– Med sitt genuina engagemang och drivkraft för att utveckla och göra Eskilstuna roligare har Felix visat starka resultat. Jag är övertygad om att Felix erfarenheter från både idrotten och eventbranschen kommer att vara till stor nytta när han tillsammans med kollegorna på Destination Eskilstuna bygger vidare och utvecklar evenemangsarbetet till nästa nivå, säger David Hofmann, vd Destination Eskilstuna AB.

Micke Lönngren arbetar som evenemangschef på Destination Eskilstuna och ser positivt på rekryteringen.

– Sedan 2015 har vi arbetat strategiskt och långsiktigt för att realisera Eskilstuna kommunkoncerns evenemangsstrategi. Nu har vi har nya arenor på plats, två evenemangsfonder och även en uppdaterad strategi, ”Plan för evenemang 2023 – 2027”. När vi nu stärker vi upp affärsområdet evenemang med rekryteringen av Felix får vi en kompetent och driven projektledare som möjliggör nästa steg för att realisera Eskilstuna som en attraktiv evenemangsstad säger, säger Micke.

Felix Andersson tillträder rollen som projektledare för evenemang hos Destination Eskilstuna AB från och med 2 januari 2024.

– Jag fram emot att bli en del av ett mycket kompetent gäng på DEAB som under många år gjort ett kanonjobb. Med mina erfarenheter från tidigare uppdrag, i både Eskilstuna och andra städer, hoppas jag kunna bidra med nya idéer som gör att vi utvecklas tillsammans. säger Felix Andersson, tillträdande projektledare evenemang.

Mikael Lönngren, Evenemangschef
+46 70-267 70 70 micke.lonngren@visiteskilstuna.se

David Hofmann, VD
+46 73-851 13 01 david.hofmann@eskilstunalogistik.se

Eskilstuna har haft en fantastisk utveckling som evenemangsstad de senaste åren och att evenemang arrangeras i Eskilstuna har stor betydelse. Evenemangen skapar tillväxt för kommunen, stärker varumärket Eskilstuna och bidrar till att skapa en attraktiv stad att besöka, bo och verka i. Allt fler aktörer väljer Eskilstuna för sina evenemang och effekten av kommunkoncernens satsning med evenemangsfonder har möjliggjort framgångsrika evenemang inom både idrott och kultur. Det behöver finnas en bred bas av evenemang som är viktiga i invånarnas vardag och där grogrunden för större evenemang kan sättas, likväl som större evenemang är viktiga för utvecklingen av Eskilstunas attraktivitet.