PRESSMEDDELANDE 2015-01-12

Destination Eskilstuna arrangerar resa till Sweden Live i Örebro

Sweden Live är ett evenemang där Sveriges ledande turnébolag under några dagar träffar musikarrangörer och samarbetspartners. Hittills har Sweden Live besökt städer som Helsingborg, Stockholm, Uppsala och förra året Karlstad. 13-14 januari 2015 kommer Sveriges musikbransch till Örebro och Destination Eskilstuna arrangerar en gemensam resa för arrangörer från Eskilstuna.

Cirka 16 personer från Eskilstuna kommer att delta och åker till Örebro i gemensam buss och bor tillsammans på hotell. Bland andra deltar lokala aktörer som Kokis Event och arrangören Patrik Kolar, representanter från Kultur- och fritidsförvaltningen på Eskilstuna kommun, Sundbyholm och Parken Zoo.

Destination Eskilstunas evenemangschef Micke Lönngren planerar att kunna boka in artister för Parkfestivalen och andra stora evenemang i Eskilstuna till sommaren 2015.

- Jag ser fram emot en rolig resa tillsammans med Eskilstunas arrangörer där vi alla får möjlighet att knyta kontakter, prata ihop oss och visa upp Eskilstuna som evenemangsstad. Samverkan är en viktig del i det kommande arbetet med att realisera den evenemangstrategi som Eskilstuna kommun antagit och som vi ansvarar för. Sweden Live är också ett mycket bra arrangemang och det vore fantastiskt roligt om vi också någon gång i framtiden kunde få denna viktiga branschträff till Eskilstuna, säger Micke Lönngren.

Kontakt:

Micke Lönngren, Evenemangschef Destination Eskilstuna, micke@eskilstuna.nu,