Christer Olsson är en av årets huvudtalare på Näringslivsdagen i Eskilstuna

Christer Olsson är en av årets huvudtalare på Näringslivsdagen i Eskilstuna

Christer Olsson har en unik förmåga att sätta fingret på det vardagliga samspelet mellan människor, på ett sätt som inspirerar, manar till eftertanke, och inte minst till handling. Den 16 oktober, 2014 kommer han till Eskilstuna som en av två huvudtalare på Näringslivsdagen Eskilstuna.

Christer Olsson är fiskarsonen från Öckerö som gjorde sunt förnuft till sin affärsidé och grundade Utvecklingspoolen 1991 vilket sedan 2013 ingår i Awesome Group och byter namn till Awesome Management. Christer är i dag en av Nordens mest omtalade och eftertraktade föreläsare, med fokus på samspelet mellan organisationens strukturella och kulturella dimensioner. 2010 fick Christer motta Stora Talarpriset och juryns motivering löd:

Christer Olsson talar om motivation och förändring så att alla verkligen vill ta det till sig, snarare än att de känner att de måste. Christer lyckas tydliggöra det komplicerade, skrapa rent och hålla fram ett enkelt tankefrö. Så nära så alla kan ta det till sig – och göra det till sitt eget. Den egna insikten att först förstå andra, innan man gör sig förstådd. Så enkelt och så självklart. Att göra sina val och att ta ansvar för det. En talare ska inte främst visa fram sig själv, utan förändra sin publik. Det gör Christer Olsson genom den förändring han skapar med de små tankefrön han sår.”

Utöver att ge föreläsningar arbetar Christer som coach och inspiratör för ledare och ledningsgrupper för några av landets största företag. På Näringslivsdagen Eskilstuna kommer han att tala under rubriken Den som vill mest vinner!

- Allt som inte är under utveckling är under avveckling. Att behålla är ingen bra strategi, menar Christer Olsson och fortsätter: Har du en plan för dig och din organisation? Ställ dig frågan; vart är du på väg och vill du dit?

Näringslivsdagen Eskilstuna äger rum den 16 oktober 2014 i Munktellstaden. Föreläsare inspirerar till nya tankar och ger ett utifrånperspektiv genom att belysa trender och drivkrafter i vår omvärld. Moderator blir Mi Ridell och huvudtalare är Christer Olsson och Petter Nylander, VD Universum Communications AB. Samspelet mellan olika aktörer i Eskilstuna under Näringslivsdagen ger utrymme för kreativa seminarier och diskussionsforum. Programmet uppdateras löpande på eskilstunanaringslivsdag.se.

Kontakt:

Mia Forslöf, projektledare Näringslivsdagen Eskilstuna
kontakt@eskilstunanaringslivsdag.se

Elin Stenman, marknadskommunikatör Eskilstuna Marknadsföring
elin@eskilstuna.nu

Kontaktuppgifter till Christer Olsson kan förmedlas av Elin Stenman.

Läs mer om Christer Olsson:

Läs mer om Näringslivsdagen Eskilstuna:

Eskilstuna Marknadsföring AB sedan 1996 haft Eskilstuna kommuns och näringslivets uppdrag att vara den samlade kraften för att synliggöra och marknadsföra Eskilstuna som en attraktiv ort att besöka, bo och leva i, studera och verka i, för turister, andra besökare, invånare, studenter, företagare, talanger samt potentiella inflyttare. Bolaget ägs till 40 % av Eskilstuna kommun och till 60 % av näringslivet.

Eskilstuna Marknadsföring AB verkar huvudsakligen inom besöksnäringens tre områden privatturism, affärsturism samt evenemang. Vi driver Eskilstuna Turistbyrå, Eskilstuna Convention Bureau samt ansvarar för den operativa delen av varumärket Eskilstuna.

Eskilstuna Marknadsföring ska verka för Eskilstunas bästa.